بذرپاش: صنعت حمل و نقل باید فناورانه اداره و مردم‌پایه باشد

کد خبر: 1192889

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جهت‌گیری جدید این وزارتخانه به عنوان کنشگر، گفت: صنعت حمل و نقل باید فناورانه اداره شده و مردم‌پایه باشد.

 بذرپاش: صنعت حمل و نقل باید فناورانه اداره و مردم‌پایه باشد

مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: حمل و نقل پیشروترین صنعت در کشور است. شاید در نگاه اول حضور در نمایشگاه غیرجذاب باشد اما موضوع آنجا پراهمیت می‌شود که در آن کنکاش کنیم و بدانیم با چه پدیده مهمی برای پیشرفت کشور مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت حمل و نقل تجزیه و تحلیل خوب شود و وظیفه وزارت راه آن است که موانع را بردارد افزود: جهت‌گیری جدید وزارت راه و شهرسازی به عنوان کنشگر اصلی درخصوص دو نکته در حمل و نقل است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: نکته اول اینکه صنعت حمل و نقل باید فناورانه اداره شود. ما از این مفهوم فاصله گرفته‌ایم که باعث شده سرعت پیشرفت در این بخش کند شود.

بذرپاش با بیان اینکه باید نیاز مشتری در حوزه حمل و نقل را برآورده کنیم، افزود: قیمت تمام شده محصول در این بخش را کاهش ندادیم. ما با یک صنعت فناورانه مواجه هستیم که مداوم با روش‌های مختلف در حال تولید فناوری است.

وی با طرح این پرسش که برای فناورانه‌تر اداره شدن این بخش زیربنایی و مهم چه باید بکنیم گفت: وظیفه راه و شهرسازی تسهیل است و هر چه از اجرا بیرون برویم و آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید فاصله خود را با مرز فناوری کاهش دهیم، ادامه داد: ویژگی دوم صنعت حمل و نقل مردم‌پایه بودن آن است باید یک جریان چابک، خدمت در دسترس و خدمت ارزان در این بخش داشته باشیم. متاسفانه در این بخش هم‌اکنون حرف از صنعت مردم‌پایه یک شوخی بیشتر نیست.

بذرپاش با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خوب با شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: اگر محیط کسب و کار محیط آماد‌ه‌ای برای صنعت حمل و نقل شود همه صنایع رشد خواهند کرد. از این رو از بخش خصوصی می‌خواهیم به وزارت راه کمک کند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها