سورپرایز سایپا؛ خرید شاهین به قیمت کارخانه | سود 102 میلیون تومانی خریداران شاهین در 1 ساعت

کد خبر: 1194691

سی‌ام آذرماه تازه‌ترین نوبت عرضه شاهین در بورس کالا بوده است. این نوبت عرضه، خریداران شاهین را با سود 102 میلیون تومانی نسبت به قیمت بازار به خانه فرستاد.

سورپرایز سایپا؛ خرید شاهین به قیمت کارخانه | سود 102 میلیون تومانی خریداران شاهین در 1 ساعت

سی‌ام آذرماه در تالار خودرو بورس کالا دو هزار دستگاه خودرو شاهین سفید عرضه شد. تعداد ثبت نام شاهین در بورس کالا چهار هزار و ۳۰۱ متقاضی بوده است.

قیمت پایه این خودرو 304 میلیون تومان بود که در نهایت به ۱۴.۱۱ درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی در قیمت 346 میلیون و 897 هزار و 250 تومان معامله شد. بدین ترتیب خریداران شاهین نسبت به قیمت‌های بازار 102 میلیون تومان سود کردند.

گفتنی است تاریخ تحویل خودرو شاهین عرضه شده در این مرحله، ۲۵ اسفندماه است. لازم به ذکر است که برای ثبت نام شاهین در بورس و پس از آن خرید این خودرو، متقاضیان ملزم به واریز ۱۲ درصد مالیات و عوارض قانونی و همچنین مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۶۵ تومان بودند.

مشخصات شاهین

شاهین یکی از محصولات پرطرفدار سایپاست که در چند سال گذشته توانسته به محبوبیت بالایی در بازار خودرو برسد. با توجه به تقاضای بالایی که همواره برای این خودرو وجود دارد، شاهین به عنوان یک خودروی شاسی بلند در بورس کالا پذیرش شده و عرضه های آن در بورس کالا انجام می شود.

در عرضه قبلی 100 دستگاه شاهین عرضه شد که 43 عدد تقاضا برای این خودروها وجود داشت. باتوجه به تعداد عرضه و تقاضا تمامی این شاهین ها در قیمت  پایه معامله شدند. اما این بار نه تنها تعداد عرضه که تعداد متقاضیان هم نسبت به عرضه قبلی افزایش زیادی داشت. دلیل افزایش تعداد خریداران، قیمت جذاب عرضه بورسی شاهین در مقایسه با قیمت بازار آزاد است.

گفتنی است در این مرحله از عرضه‌ها، هرکدملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی ازکدهای عرضه شده بوده‌اند و در همین حال، ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی امکان پذیر نبود. اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شده بودند نیز نمی‌توانستند در این عرضه شرکت کنند.

در همین حال هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت بوده است که جمعا به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه 12 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی بود که براساس مبلغ معامله محاسبه و باید توسط خریدار پرداخت شود./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها