کاهش 26 هزار واحدی شاخص بورس تهران

کد خبر: 1195858

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با کاهش 26 هزار و 119 واحد همراه شد.

 کاهش 26 هزار واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته پس از اعلام سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر تثبیت نرخ ارز در سامانه نیما و روند کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد رو به کاهش نهاد، امروز هم در پایان معاملات با کاهش 26 هزار و 119 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و 564 هزار و 375 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 4 هزار و 631 واحد به رقم 464 هزار و 373 واحد رسید.ارزش بازار ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، امروز به بیش از 5 میلیون و 789 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 12.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 644 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 941 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمده و کاهشی شدند بگونه‌ای که شاخص کل بازار و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی 1.6 درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.99 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.4 درصد و شاخص بازار اول بورس 1.4 درصد افت کردند. شاخص بازار دوم بورس 1.8 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، ملی مس، گل‌گهر، پتروشیمی فارس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات شاخص کل با 101 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 24 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 89 هزار میلیارد تومان بالغ شد. ارزش بازار پایه فرابورس 379 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 358 هزار فقره معامله و به ارزش چشمگیر 11 هزار و 330 میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از 18 هزار میلیارد تومان شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد و سنگ آنه گهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد غدیر ایرانیان، تجلی توسعه معادن و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 یکی از زمینه‌هایی که باعث تشویق کارآفرینان به سرمایه‌گذاری می‌شود تثبیت در سیاست‌های اقتصادی از جمله سیاست‌های ارزی است و همانگونه که دولتی‌ها وعده کرده‌اند اقتصاد برای سرمایه‌گذاران باید پیش‌بینی‌پذیر و قابل پیش‌بینی باشد. در نتیجه سیاست‌های ارزی و اقتصادی باید از ثبات برقرار شوند و یکی از این موارد هم ثبات در مدیریت‌های اقتصادی در دولت است که باید به این نکته توجه شود. در هر حال سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک یعنی خطر و نوسان یعنی سود و زیان است و قبل از معامله حتما باید مشورت، تحلیل و تحقیق صورت گیرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها