خبری برای جاماندگان سهام عدالت/ نحوه صحیح ثبت نام سهام عدالت 10 میلیون تومانی

کد خبر: 1197129

سخنگوی کانون سهامداران عدالت اعلام کرده هیچ‌گاه ثبت‌نام عمومی و اینترنتی برای تخصیص سهام عدالت وجود نداشته است. 13 آذرماه بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران افرادی که جامانده سهام عدالت بودند شناسایی شدند و جزئیات این واگذاری نیز اعلام شد.

خبری برای جاماندگان سهام عدالت/ نحوه صحیح ثبت نام سهام عدالت 10 میلیون تومانی

 براساس تصویب‌نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارد از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری سهام عدالت پرداخت کند.

 مبلغ سهامی که به هر مشمول واگذار شده حداکثر 10 میلیون تومان بوده که 50 درصد تخفیف اعمال شده و اقساط  آن نیز به صوزت سالانه و به مدت 10 سال است.

به گفته مدیرکل دفتر امور سهام عدالت، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور همچنین جزء سه دهک اول درآمد یا ایثارگر هستند می‌توانند در راستای اجرای قانون بودجه 1401 سهام دار شوند.

شهبازی، نماینده مجلس، نیز درباره واگذاری سهام عدالت اشاره کرد: سهام عدالت به جامامدگان طبق قانون بودجه 1401 تخصیص داده می‌شود که البته پرتفوی این سهام نیاز به اصلاح دارد که به دولت ارسال شده است.

اکبر حیدری، سخنگو کانون عدالت، نیز اشاره کرد: تاکنون ثبت‌نام عمومی و اینترنتی برای سهام عدالت انجام نشده است و تخصیص سهام به جاماندگان نیز از طریق دستگاه‌های مربوط و مجموعه‌های مشخص صورت می‌گیرد. البته افرادی سودجو نیز برای منفعت خود ثبت‌نام سهام عدالت انجام می‌دهند که اگر فردی اطلاعات و دانش کافی نداشته باشد به دام این افراد خواهد افتاد.

هادی نامور نیز درباره ثبت‌نام‌های دروغین اظهار کرد: ثبت‌نام‌های دروغین سهام عدالت از سوی برخی کافی‌نت‌ها صورت گرفته که پرونده‌ها تخلف برای این نوع افراد سودجو تنظیم شده و به مراجع قانونی و ذی‌صلاح ارجاع داده می‌‌شود.

باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها