خبرداغ:هدیه بلاعوض 150 میلیونی رئیسی به خانوارها | واریزی جدید دولت برای مردم در دی ماه

کد خبر: 1197131

وزیر نفت گفت: بارها اعلام شده است که هرکدام از مشترکان حوزه گاز یک درصد کاهش مصرف داشته باشند، 3 درصد تخفیف در هزینه مصرف گاز دریافت می‌کنند که برنامه‌ داریم این مقدار تخفیف تا پایان ماه جاری به حساب مشترکان گاز واریز شود.

خبرداغ:هدیه بلاعوض 150 میلیونی رئیسی به خانوارها | واریزی جدید دولت برای مردم در دی ماه

«علی ربوبی» سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور، گفت: سقف تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را به کارگیرند از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور، افزود: براساس ابلاغ بانک مرکزی سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین براساس ابلاغیه مذکور سقف تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را بکارگیرند از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی، ادامه داد: تسهیلات فوق از محل بند ب تبصـره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰ هزار میلیـارد تومان به بهزیستی اختصاص داده شـده که تـاکنون بیش از ۲۰ درصـد از این منـابع جهت توانمنـدسازی و اشـتغالزایی در قالب طرح‌های خوداشـتغالی و کارفرمایی مـددجویان بهزیستی پرداخت شده است و تاکنون بیشترین میزان همکاری از سوی بانک‌های رفاه کارگران، سـینا و مسکن صورت پذیرفته و متاسفانه بانک ملی تاکنون نسبت به ابلاغ سهمیه خود به مدیریت شعب استانی اقدام نکرده است.

واریز مرحله اول کمک‌ بلاعوض ۲۰۰ میلیارد ریالی تامین واحد مسـکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول به حساب ۱۲ استان

ربوبی درباره پرداخت مرحله اول کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان در راستای اجرای تفاهمنامه احداث ۴۰۰۰ واحد مسـکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول، تصریح کرد: به منظور کمک به تأمین مسـکن این خـانوار تفـاهمنامه دوجانبه‌ای در پایان سال گذشـته فی مابین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی منعقد شد که با توجه به آغاز عملیات احداث واحدهای مسـکونی بالغ بر ۲۰۰ خانوار حائز شـرایط در ۱۲ اسـتان، مرحله اول کمک‌های بلاعوض بنیاد مستضعفان به میزان ۲۰۰ میلیـارد ریال تامین اعتبار و به حساب استان‌های مورد نظر واریز شد.

به گفته این مقام مسئول، اسـتان‌های آذربایجان‌غربی، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان، استان‌های پیشتاز در اجرای این تفاهمنامه بودند؛ در تفاهمنامه مذکور، مبلغ کمک بلاعوض پرداختی بنیاد مستضعفان و بهزیستی به هر خانوار شهری دارای حداقل ۲ عضو معلول تا سقف ۲۰۰۰ میلیون ریال و برای هر خانوار روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول تا سقف ۱۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است./فارس

واریزی جدید دولت برای مردم در دی ماه

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بخش خبری یک سیما، با بیان اینکه به فضل الهی در سال ۱۴۰۱، میزان ۸ میلیارد دلار طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود، اظهار داشت: این پروژه‌ها سال‌های زیادی بلاتکلیف مانده بود و جز اولویت‌های افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ظرفیت پالایشی گاز، خطوط انتقال گاز، مجتمع‌های پتروشیمی، همچنین جمع‌آوری گازهای مشعل و گازرسانی به‌شمار می‌رفت که وزارت نفت تکمیل آن‌ها را در اولویت گذاشت.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری بر انجام پروژه‌های نیمه‌تمام و لزوم تعیین تکلیف آن‌ها در اسرع وقت، تصریح کرد: وزارت نفت از آغاز به‌کار دولت با اقدامی جهادی، کارهایی اساسی و زیربنایی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام انجام داد و پروژه‌های اولویت‌دار مشخص شدند که بخشی از پروژه‌ها امروز آماده بهره‌برداری هستند و بخشی دیگر تا ۲ ماه و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسند که ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای آنها شده است.

وزیر نفت در تشریح این پروژه‌ها به بعضی از آنها اشاره کرد و افزود: برای نمونه در طرح‌های میدان گازی پارس جنوبی، آخرین فاز یعنی طرح توسعه فاز ۱۱ این میدان مشترک گازی، نزدیک به ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود و هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نشده بود، بنابراین با اقدام جهادی همکاران در شرکت‌های ملی نفت ایران و پتروپارس، زمستان امسال بخش نخست این طرح به‌بهره‌برداری می‌رسد که روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند.

*ردیف سوم شیرین‌سازی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی تکمیل شد

اوجی همچنین از تکمیل سومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد و گفت: از همه طرح‌ها مهم‌تر، پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی بود که تا امروز در این دولت سه ردیف از ۴ ردیف شیرین‌سازی آن به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال به‌طور کامل آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی از طرح‌های توسعه‌ای جدید یاد و اعلام کرد: پروژه‌ها و طرح‌های خوبی را برای افزایش تولید نفت، گاز، افزایش ظرفیت پالایشی شامل تولید بنزین، نفت‌گاز، خطوط انتقال  گاز و جمع‌آوری گازهای مشعل، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع زنجیره تکمیلی و از همه مهم‌تر طرح‌های بهینه‌سازی در حال اجرا داریم که برای آنها ۱۱۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و قرارداد امضا کرده‌ایم.

وزیر نفت افزود: برای این طرح‌ها از ظرفیت مشارکت سرمایه‌گذاری بخش‌های داخلی و خارجی استفاده کردیم و حمایت خوب دولت و گروه اقتصادی آن را نیز در پشت سر داشتیم.

اوجی به نشست با گروه اقتصادی دولت برای اجرای طرح‌های تازه اشاره و تصریح کرد: امروز در نشست با گروه اقتصادی دولت برای طرح‌های تازه به‌ویژه برای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت تبادل‌نظر کردیم.

*برنامه‌ها و طرح‌های ویژه وزارت نفت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

وی با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می‌شود، گفت: به عقیده ما بخشی از این رقم بهینه مصرف نمی‌شود و این در حالی است که قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد.

وزیر نفت افزود: امیدواریم با طرح‌ها و برنامه‌ها و پیشنهادهایی که وزارت نفت ارائه کرده است، همچنین با دریافت مجوز از دولت و مجلس شورای اسلامی انگیزه دوچندان برای سرمایه‌گذاران و مشترکان در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت ایجاد شود.

اوجی طرح وزارت نفت برای مشترکان خوش مصرف را بازگو کرد و گفت: بارها اعلام شده است که هرکدام از مشترکان حوزه گاز یک درصد کاهش مصرف داشته باشند، سه درصد تخفیف در هزینه مصرف گاز دریافت می‌کنند که برنامه‌ داریم این مقدار تخفیف تا پایان ماه به حساب مشترکان گاز واریز شود./فارس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات توزیع کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: قانونگذار در بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت تکلیف کرده بود که ما به ازای حذف ارز ترجیحی کالابرگ برای مردم و اشخاص مشمول یارانه تامین کند. در آن زمان زیرساخت‌ها آماده نبود. البته قانون‌گذار اشاره کرده است کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود.

مرتضوی افزود: برای توزیع کالابرگ، نیاز به تامین زیرساخت‌ها داشتیم که آماده شده و ابتدا در چهار شهرستان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مسئولان استان هرمزگان، بناداریم طرح را این استان تحت سامانه ملی اعتبار یا همان کالابرگ الکترونیکی آغاز کنیم گفت: استفاده از این امکان، ۱۰۰ درصد اختیاری است و یارانه بگیران می‌توانند زودتر از موعدِ واریز یارانه‌ها با استفاده از مبلغی که در کارت پول آنها تعبیه می‌شود، از ۱۱ قلم کالای تعیین شده انتخاب و خریداری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درواقع افراد می‌توانند تا قبل از زمان واریز یارانه نقدی، خرید کالا داشته باشند و اگر تمایل نداشتند در موعد مقرر یارانه همزمان با سایر نقاط کشور به حسابشان واریز می‌شود. همانطور که گفته شد این امکان کاملا اختیاری است و الزامی برای خرید کالا وجود ندارد. فرصتی است که فراهم شده و می‌توانند این ۱۱ قلم را از فروشگاه‌ها در سطح استان خریداری کنند و امیدواریم هرچه سریعتر از هرمزگان شروع کنیم و به دیگر استان‌ها برسیم.

مرتضوی با بیان اینکه تقریبا ۹ دهک از جامعه ایران یارانه‌بگیر هستند که جمعیتی نزدیک به ۷۹ میلیون تا ۸۰ میلیون نفر (با احتساب نیروهای مسلح) را دربرمی‌گیرد گفت: بخشی از مردم یعنی عمده افراد در دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مستمری بگیر بهزیستی و کمیته امدادند. دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار ایرانی، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب افراد تحت تکفل به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند.

وی ادامه داد: توسعه سامانه مربوط به طرح کالابرگ الکترونیکی (سامانه اعتبار) نیز در دستورکار قرار گرفت. در دوره قبل روی این سامانه کار شده بود و ما روند را تسریع کردیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات انجام شده در این وزارتخانه طی دو ماه و نیم گذشته را برشمرد و گفت: یکی از مشکلات ما، کسورات بازنشستگی بازنشستگان بود که به لحاظ نبود منابع اتفاق می‌افتاد که خوشبختانه کسورات بازنشستگان را پرداخت کردیم.

وی افزود: جامعه هدف این وزارتخانه بسیار گسترده است. ۵۵ درصد از مردم بیمه پرداز صندوق تامین اجتماعی هستند. بر اساس سیاست‌های دولت، عدالت محوری، فسادستیزی و کارآمدی را در دستورکارمان قرار دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه‌های مسئولیتیِ بسیار گسترده وزارت کار خدمات قابل توجهی ارائه می‌شود و همواره جامعه هدف را به منظور تحقق شعار دسترسی آسان به خدمات و شفافیت در پاسخگویی مورد توجه قرار داده ای گفت: توسعه تعاونی‌ها، تقویت و گسترش تعاونی‌های دانش‌بنیان، توسعه زنجیره ارزش تعاونی‌ها، تسریع در واگذاری شرکت‌های دولتی به تعاونی‌ها، تقویت کارآفرینی و اشتغال، ارتقای دانش و مهارت مشاغل راهبردی و پایداری خدمات رفاهی از جمله محورهایی است که در همین راستا در دستورکار ما قرار گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: در ۷۳ روزی که از توفیق خدمتم در این وزارتخانه گسترده می‌گذرد اقداماتی انجام شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنم. در برنامه‌های تقدیمی به مجلس، نظام مسائل وزارتخانه را احصا کردیم و پس از آن کارگروه‌های مختلف در معاونت‌های متعدد و صندوق‌های وابسته تشکیل شد تا به صورت تدریجی نسبت به حل مسائل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق‌های ما از طلبکارهای عمده دولت هستند گفت: دولت‌ها در سنوات گذشته تعهدات گسترده‌ای برای صندوق‌ها از جمله تامین اجتماعی ایجاد کرده اند، اما منابع آن تامین نشده است. چیزی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته گذشته مجموعه صندوق‌های ما از دولت بوده که همه بارش روی دوش این دولت افتاده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها