قیمت دل مرغ از مرغ گران تر شد! / قیمت دل مرغ چند؟

کد خبر: 1197158

در حال حاضر قیمت دل مرغ از قیمت مرغ گرم پیشی گرفته و به بیش از 85 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که همچنان تقاضا برای مصرف مرغ در بازار پایین است و تولیدکنندگان درخواست صادرات را داشته‌اند.

قیمت دل مرغ از مرغ گران تر شد! / قیمت دل مرغ چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت مرغ گرم در بازار از قیمت نرخ مصوب (63 هزار تومان) بین 5000 تا 8000 تومان پایین‌تر به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت دل مرغ از مرغ گرم نیز پیشی گرفته است.

اما در حال حاضر قیمت برخی از قطعه‌بندی‌های آن مانند دل مرغ از قیمت گوشت مرغ پیشی گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر یک بسته 500 گرمی دل مرغ توسط سایت‌های آنلاین فروش حدود 44 هزار تومان در حال عرضه است.

به عبارتی قیمت هر کیلو دل مرغ کیلویی 88 هزار تومان است. یعنی قیمت یک کیلو دل مرغ از قیمت یک کیلو مرغ (کیلویی 63 هزار تومان) بیشتر است. در حالی که قیمت هر کیلو دل مرغ پاک‌کرده در میادین میوه و تره‌بار کیلویی 19 هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت سنگدان در میادین میوه و تره‌بار کیلویی 19 هزار تومان است. اما اکنون قیمت یک بسته سنگدان 400 گرمی در خرده‌فروشی‌ها حدود 30 هزار تومان است.

جگر مرغ نیز هم وضعیت مشابهی دارد. قیمت جگر مرغ 18 هزار تومان تعیین شده اما قیمت یک بسته 600 گرمی آن بین 25 هزار تا 33 هزار تومان در مغازه‌های مرغ‌فروشی سطح شهر به فروش می‌رسد.

قیمت پای مرغ نیز به نسبت سایر آلایشی‌های مرغ ارزان‌تر است. در حال حاضر قیمت یک بسته پای مرغ 600 گرمی حدود 16 هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تقاضا برای مرغ همچنان پایین است و قیمت نیز تحت‌تأثیر نبود تقاضا نتوانست خود را به نرخ مصوب برساند. طوری‌که قیمت مرغ حتی در یکی دو هفته گذشته حتی به کیلویی 43 هزار تومان نیز رسید.

حال با توجه به افزایش مازاد تولید وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که امکان صادرات مرغ با عوارض صفر وجود دارد.

روند کاهشی مصرف مرغ در بین مردم

به‌تازگی در گزارشی که از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره پایش فقر منتشر شده نشان می‌دهد که روند مصرف مرغ و ماهی از سال گذشته در بین مردم کاهش محسوسی داشته است.

در این گزارش آمده است: میزان مصرف گوشت قرمز در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است، به‌طوری‌که سرانه مصرف گوشت قرمز خانوار ۱۴ درصد افزایش داشته است. اما روند مصرف گوشت سفید (گوشت مرغ و ماهی)، بیانگر کاهش مصرف آن توسط خانوار دهک کم درآمد و عدم تغییر مصرف دهک‌های پردرآمد است.

تجارت‌نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها