تعرفه خودروهای وارداتی تعیین شد

کد خبر: 1197431

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به ثبت سفارش ۴۰ هزار خودرو خارجی گفت: تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو خارجی عرضه خواهد شد.

تعرفه خودروهای وارداتی تعیین شد

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به ثبت سفارش ۴۰ هزار خودرو خارجی گفت: تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو خارجی عرضه خواهد شد.

عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه تا پایان سال 100 هزار خودرو خارجی عرضه خواهد شد، گفت: این عزم وجود داشت تا بتوانیم ساز و کار اجرایی را فراهم کنیم و به ثبت سفارش 40 هزار خودرو برسیم. در حال حاضر این عزم سبب شده تا واردکنندگان وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه انتظار از انجمن واردکنندگان این است که نقش پیشران را بازی کند، گفت: امروز بسیاری از سوالاتی که مطرح است با یک جست و جوی کوچک می‌توانید به نتیجه برسید. براساس مصوبه‌ای که وجود دارد اختیار تعرفه را به کارگروهی متشکل از سه وزیر واگذار شده است.

توکلی تاکید کرد: برای خودروی 8 هزار دلاری(خودروهای زیر 10 هزار دلار) که موتور 1000 سی سی دارد مشمول تعرفه 10 درصدی است. این مزیت در نظر گرفته شده است چرا که بازار خودرو به این مدل خودروها نیاز دارد. نکته این است که وقتی یک فرآیند ممنوع می‌شود و دوباره آغاز می‌شود رانت بسیار زیادی به وجود می‌آید.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه برای جلوگیری از سود بالای اولیه در مراحل اول بورس کالا با 15 درصد سود منصفانه در نظر گرفته شده است، گفت: براین اساس مابه‌التفاوت قیمت پایه و عرضه در بورس کالا به خزانه دولت واریز خواهد شد. به این ترتیب انگیزه‌ای برای بازارسازی و افزایش قیمت‌ها برای واردکننده وجود نخواهد داشت. در حقیقت بالاترین تعرفه‌ها شامل 75، 85 و 95 درصد است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها