حراج ۲۰۰ میلیونی ایران خودرو آغاز شد| ثبت نام 4 خودروی پرفروش ایران خودرو در طرح ویژه روز مادر با تخفیف عالی

کد خبر: 1197583

فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز شد و تا امروز ۲۰ دی ماه ادامه دارد. فروشی که در آن چهار خودروی پرطرفدار عرضه می‌شود. اما قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودروها چقدر است؟

حراج ۲۰۰ میلیونی ایران خودرو آغاز شد| ثبت نام 4 خودروی پرفروش ایران خودرو در طرح ویژه روز مادر با تخفیف عالی

طرح فروش فوق العاده ایران خودرو شامل چهار خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و رانا پلاس است.

حراج ۲۰۰ میلیونی خودروهای ایران خودرو

در طرح فروش فوق‌ العاده ایران خودرو قیمت سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت بازار آزاد سورن پلاس، ۱۸ دی ماه ۴۸۶ میلیون تومان اعلام شده است.

این به آن معناست که قیمت بازار آزاد و کارخانه سورن پلاس، ۲۰۵ میلیون تومان است و برندگان این خودرو می‌توانند از سود یا وام بلاعوض ۲۰۵ میلیونی ایران خودرو برخوردار شوند.

قیمت پژو پارس سال هم ۲۰۹ میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه پژو پارس ۴۸۰ میلیون است؛ یعنی اختلاف بازار آزاد و کارخانه این خودرو ۲۷۱ میلیون تومان است. حتی بیشتر از دو برابر!

قیمت رانا پلاس هم در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی ۲۱۵ میلیون تومان اعلام شده که قیمت بازار آزاد رانا ۴۳۵ میلیون تومان است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو هم دقیقا دو برابر است و اختلاف ۲۲۰ میلیونی دارند.

چه کسانی می‌توانند خودروی یارانه‌ای بخرند؟

در طرح فروش فوق‌ العاده ایران خودرو سه گروه می‌توانند شرکت کنند؛ یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر، دوم مالکان خودروهای فرسوده و سوم مردم عادی.

البته این خبر در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که فقط مادران دارای دو فرزند و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند در طرح پش فروش و فروش فوق‌ العاده ایران خودرو شرکت کنند و مردم عادی باید خودروی خود را از بورس کالا بخرند.

قیمت‌های اعلام شده خودرو قطعی است، زمان تحویل این خودروها سه ماهه است و برندگان، فروردین سال ۱۴۰۲ می‌توانند خودروی جدید خود را دریافت کنند.

مدت زمان فروش فوق العاده

فروش فوق العاده ایران خودرو از امروز ۱۸ دی ماه آغاز شده و تا پایان ساعت اداری روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند در این بازه زمانی سه روزه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. مراسم قرعه‌کشی شنبه هفته آتی (۲۴ دی‌ماه) در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.

تجارت‌نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها