یارانه 210 میلیونی ایران خودرو به مشتریان/ قیمت سورن پلاس دوگانه سوز چند است؟

کد خبر: 1197877

طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از 18 دی ماه آغاز شده و قرار است تا 24 دی ادامه داشته باشد. اما کدام خودروها در این طرح عرضه می‌شود؟

یارانه 210 میلیونی ایران خودرو به مشتریان/ قیمت سورن پلاس دوگانه سوز چند است؟

 سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس محصولاتی چهار خودرویی هستند که در این مرحله عرضه می‌شود. اما قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودروها چقدر است؟

سورن پلاس دوگانه‌ سوز یکی از چهار خودروی عرضه شده در این طرح جدید ایران خودرو است. امروز 20 دی ماه 1401 قیمت بازار آزاد سورن پلاس دوگانه سوز تیپ یک 491 میلیون تومان اعلام شده است. اما قیمت کارخانه سورن پلاس 281 میلیون تومان است.

بر این اساس اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد سورن پلاس، 210 میلیون تومان است. به عبارتی مادران دارای دو فرزند، مالکان خودروهای فرسوده و افراد عادی می‌توانند در صورت برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو، از یارانه لاعوض 210 میلیون تومانی برخوردار شوند.

قیمت سورن پلاس تیپ سه هم در بازار آزاد 516 میلیون تومان عنوان شده است.

چه کسانی می‌توانند در طرح ایران خودرو شرکت کنند؟

پیش از این گفته شده بود که تنها مادران دارای دو فرزند و بیشتر و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش خودروسازان شرکت کنند. گروه اول یعنی مادران دارای سهمیه 50 درصدی هستند و گروه دوم که مالکان خودروهای فرسوده هستند سهمیه 30 درصدی دارند. مردم عادی هم قرار بود که برای خرید خودرو به بورس کالا مراجعه کنند. اما در این مرحله فعلا افراد عادی هم امکان ثبت نام دارند.

البته از زمان شروع طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از 18 دی ماه تاکنون سامانه این خودروساز دچار اختلال شده و تاکنون آمارها می‌گوید تنها 10 هزار نفر توانسته‌اند در این طرح ثبت نام کنند.

برای همین ایران خودرو مدت زمان ثبت نام خود را تا 24 دی ماه تمدید کرده است. اما امروز 20 دی ماه گزارش‌ها از اختلال سامانه خبر می‌دهد و این اختلال هنوز برطرف نشده است.

تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها