اطلاعیه تعطیلی ادارات فردا چهارشنبه 28 دی ماه | ادارات استان تهران و این استان ها فردا تعطیل می شود؟

کد خبر: 1199278

آیا فردا چهارشنبه 28 دی ۱۴۰۱ تهران تعطیل می‌شود؟

اطلاعیه تعطیلی ادارات فردا چهارشنبه 28 دی ماه | ادارات استان تهران و این استان ها فردا تعطیل می شود؟

امروز به علت تدوام سرما و مدیریت مصرف گاز در کشور ادارات و مدارس برخی از استان‌ها تعطیل شد. اما آیا فردا چهارشنبه 28 دی ۱۴۰۱ تهران تعطیل می‌شود؟

روابط عمومی استانداری تهران در گفتگویی در خصوص وضعیت تعطیلی ادارات فردا گفت: با توجه به وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران که اکنون در شرایط قابل قبول قرار دارد، در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز برگزار شد با توجه به میزان آلودگی هوا تا این لحظه تصمیمی در خصوص تعطیلی ادارات استان تهران گرفته نشده است. و با بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور احتمال تعطیلی ادارات  و بانک ها هنوز مشخص نشده و در زمان مشخص شدن وضعیت اطلاع رسانی می شود.

استان خراسان جنوبی:​

سید علیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن تمامی فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس استان از فردا دوشنبه ۲۶ دی‌ماه تا پایان هفته خبر داد.

استان خراسان رضوی:

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: به علت سردی هوا و صرفه جویی در مصرف گاز همه مهدهای کودک، مدارس در همه مقاطع تحصیلی و دانشگاهها در خراسان رضوی از یکشنبه ۲۵ دی تا پایان هفته تعطیل شد.

استان خراسان شمالی:

دورکاری ادارات و دستگاه های اجرایی خراسان شمالی با هدف صرفه جویی در مصرف گاز تا پایان هفته تمدید شد.

استان گیلان:

فعالیت آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان گیلان تا پایان هفته نیز به صورت غیرحضوری شد. ساعت کاری ادارات ، دستگاه ها و بانکها تا روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه و پایان آن ۱۲:۳۰ دقیقه خواهد بود.

اطلاعیه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران طی روز آینده به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

علیرضا مزینانی عضو کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره جزئیات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: این کمیته امروز به صورت غیر حضوری تشکیل شد و بر اساس مصوبات آن فردا همه مدارس تهران و دانشگاه ها به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

وی افزود: کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی فردا چهار شنبه شنبه ۲۸ دیماه تعطیل و فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی در تهران و شهرستانهای استان به جز فیروزکوه و دماوند، غیر حضوری بوده و بصورت مجازی برگزار می شود.

مزینانی در تشریح دیگر مصوبات کارگروه گفت: ممنوعیت فعالیت کارخانه های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و نیز جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روز سه شنبه از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

وی همچنین با اشاره به توقف فروش و صدور مجوز طرح ترافیک روزانه خودروها از سوی شهرداری تهران، افزود: طرح تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل برای فردا در تهران اجرایی می شود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: همچنین جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها توسط شهرداری تهران و ممانعت از فعالیت های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا و مقابله و نظارت بر پسماندسوزی توسط شهرداران استان، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روز چهارشنبه شنبه ۲۸ دیماه از دیگر مصوبات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بر استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، تاکید کرد.

مزینانی در ادامه از شهروندان خواست تا از ترددهای غیر ضرور و فعالیت های ورزشی و مستمر در محیط های باز پرهیز کنند./مهر

دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی استان‌ تهران تا پایان هفته غیر حضوری شد

 دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی استان‌ تهران به استثناء شهرستان‌های فیروز کوه و دماوند در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۸ و ۲۹ دی ماه به علت آلودگی هوا غیرحضوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه و بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۸ و ۲۹ دی ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به استثنا شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه و دانشگاه‌ها غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد از درب منازل شهروندان اجرا و طرح ترافیک فروخته نخواهد شد.

بر این اساس پلیس راهور فاتب و پلیس تهران بزرگ از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در سطح شهر تهران طی این دو روز جلوگیری خواهد کرد.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در محیط باز و سربسته در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ممنوع است و اداره کل ورزش و جوانان ملزم به نظارت بر این امر است.

از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.

همچنین رؤسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها