خبر جدید درباره افزایش سن بازنشستگی/ سن بازنشستگی تا پنج سال افزایش می یابد؟

کد خبر: 1200220

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اکنون در صندوق‌های بازنشستگی هفت نفر بازنشسته و یک نفر شاغل است، در حالی که باید برعکس باشد. افزایش سن بازنشستگی از نکات مهم لایحه بودجه است.

خبر جدید درباره افزایش سن بازنشستگی/ سن بازنشستگی تا پنج سال افزایش می یابد؟

 حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آتی اعتبارات دستگاه‌ها همراه با برنامه آن‌ها در جداول مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به معیشت مردم از دیگر نقاط قوت این لایحه است، گفت: رئیس جمهور تاکید داشت یارانه‌های نقدی که در سال جاری هفت برابر شده در سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم با یارانه باید بتوانند حدود ۱۲ قلم از کالاهای ضروری خود را خریداری کنند. از یک سو دستگاه‌ها باید تخفیف ویژه دهند و از سوی دیگر باید سازوکاری اندیشیده شود که کالاهای ضروری برای یک سال قیمت ثابتی داشته باشند که این دو موضوع را در کمیسیون تلفیق دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده به صندوق‌های بازنشستگی حدود ۳۲۰ همت کمک کرده و سن بازنشستگی را دو سال افزایش داده است. میانگین سن بازنشستگی در کشور ما حدود ۵۱ سال است، در حالی که در سایر کشورها این عدد حدود ۶۰ سال است و جا دارد سن بازنشستگی تا پنج سال افزایش یابد.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: اکنون در صندوق‌های بازنشستگی هفت نفر بازنشسته و یک نفر شاغل است، در حالی که باید برعکس باشد. افزایش سن بازنشستگی از نکات مهم و نقاط قوت لایحه بودجه است.

وی بیان کرد: دولت برای حمایت از بازار سرمایه در بودجه سال آینده گام برداشته و این هم از نقاط قوت این لایحه است. کاهش اوراق مالی در بودجه سال ۱۴۰۲ هم از دیگر نقاط قوت این لایحه است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها