عیدی کارگران چقدر شد؟ | کارگران روی 3 برابری مبلغ عیدی حساب کنند

کد خبر: 1200662

بر اساس ماده واحده قانون کار، عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است. این مبلغ ربطی به حقوق و دستمزد ندارد و به صورت جداگانه باید پرداخت شود.

به گزارش سایت خبر آزاد، در ماه های پایانی هر سال، این گروه کارگر روی رقم عیدی کارگران حساب ویژه ای باز می کنند. به خصوص امسال که حداقل دستمزد 57 درصد افزایش یافته و در نتیجه می توان انتظار داشت که عیدی نیز به همین نسبت زیاد شود. حال سوال این است که چه میزان عیدی طی امسال دست کارگران را خواهد گرفت؟

بر اساس ماده واحده قانون کار، عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است. این مبلغ ربطی به حقوق و دستمزد ندارد و به صورت جداگانه باید پرداخت شود. طبق این قانون، تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلف‌اند به هر یک از کارگران خود برای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. نحوه محاسبه عیدی، دستمزد روزانه ضرب در ۶۰ روز است. در نتیجه طی امسال که دستمزد روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان است، حداقل عیدی که باید پرداخت شود، 8 میلیون و ۳۵۹ هزار تومان خواهد بود. از سوی دیگر در ماده واحده قانون کار آمده است که مبلغ پرداخت عیدی کارکنان نباید از ۹۰ روز حداقل مزد روزانه تجاوز کند. بر این اساس حداکثر عیدی هم که امسال کارگران دریافت می‌کنند، ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است. نکته دیگر این که همان طور که گفته شد، به افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند نیز به نسبت، عیدی تعلق می گیرد. به این شکل که (با فرض حداقل عیدی) حداقل مزد ماهانه در عدد ۲ ضرب، بر 12 تقسیم و در نهایت در تعداد ماه کارکرد مجدد ضرب می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها