سود 29 میلیونی با خرید 5 هزار یورو دولتی / چه کسانی می توانند یورو دولتی بخرند؟

کد خبر: 1201480

از امروز هشتم بهمن‌ماه متقاضیان خرید ارز تا سقف 5 هزار یورو می‌توانند علاوه بر صرافی‌های مجاز، به شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات مراجعه کنند.

سود 29 میلیونی با خرید 5 هزار یورو دولتی / چه کسانی می توانند  یورو دولتی بخرند؟

به گزارش کاماپرس، کانون صرافان از سود بیش از 29 میلیون تومانی برای متقاضیان سهمیه پنج هزار دلاری خبر داد و اشاره کرد: تا یکشنبه هفته گذشته قیمت فروش دلار با کارت ملی 39 هزار و 690 تومان یعنی حدود 5 هزار و 810 تومان کمتر از قیمت دلار آزاد بوده است.

به گفته بانک مرکزی در راستای تسهیل در تامین تقاضای متقاضیان ارز، برخی از شعب‌های منتخب در سرفصل «تامین نیازهای ضروری (کد56)» ارائه ارز می‌کنند که شرایط آن بررسی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا حداکثر 5 هزار یورو یا معادل آن  را در سایت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران تحت عنوان آخرین نرخ خریداری کنند.

فروش ارز به صورت اسکناس به اشخاص حقیقی ایرانی بالای 18 سال امکان‌پذیر خواهد بود.

تامین ارز از محل منابع داخلی بانک مربوطه، بازار متشکل معاملات ارزی و اسکناس خریداری شده برای «تامین نیازهای ضروری(کد5)» مجاز خواهد بود.

براساس گزارش منتشر شده در منیبان، براساس تبصره یک، خرید ارز از اشخاص حقیقی و حقوقی پس از اخراز هویت مشتری تا سقف 10 هزار یورو یا معادل آن با نرخ توافقی طرفین امکان دارد. مبالغ ارزی بیش از 10 هزاریورو یا معادل آن در مبادی رسمی به شعب/ باجه‌های ارزی بانک ملی ایران به فروش می‌رسد.

براساس تبصره دو، اگر نیاز به تامین ارز باشد این امر توسط بانک انجام می‌شود که البته نیازمند هماهنگی لازم با اداره پایش بازار ارز است.

فروش ارز از امروز هشتم بهمن ماه 1401 تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی اشخاص حقیقی و کارت بازرگانی و کارت ملی نماینده اشخاص حقوقی صورت می‌گیرد. فروش ارز صرفا به صورت پرداخت معادلی ریالی با کارت بانکی از طریق حساب به نام متقاضی صورت خواهد گرفت.

بانکی که متقاضی برای خرید ارز به آن مراجعه می‌کند موظف است مشخصات وی را در سامانه نظارت ارز وارد کند و پس از تایید از سوی سامانه، اقدام به فروش کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها