یارانه معیشتی| یارانه بهمن ماه| زمان واریز یارانه | یارانه جدید

عیدانه 3 میلیونی مجلس برای یارانه بگیران | واریز یارانه معیشتی 2 میلیونی 22 بهمن به جیب سرپرستان

کد خبر: 1202145

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیتی از تصویب افزایش 30 درصدی حقوق کارمندان و افزایش 40 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران دستگاه‌های حمایتی در کمیسیون متبوعش خبرداد.

عیدانه 3 میلیونی مجلس برای یارانه بگیران | واریز یارانه معیشتی 2 میلیونی 22 بهمن به جیب سرپرستان

یارانه معیشتی / یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود​.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس و نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

باتوجه به شرایط اقتصادی و سفره معیشتی مردم، دیروز در جلسه کمیسیون اجتماعی، افزایش 30درصدی ‎حقوق کارکنان دولت در سال 1402 تصویب شد.

همچنین افزایش 40درصدی دریافتی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از مصوبات دیگر کمیسیون اجتماعی بود./خانه‌ملت

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

افزایش ۴۰ درصدی یارانه معیشتی این دهک‌ها

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایرادهای این لایحه افزود: از ایرادها، یکی کاهش نمودارهای پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفت‌وگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

یارانه معیشتی ۳ میلیونی برای این خانوارها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: امسال ۱۵ هزار نفر مشمول طرح «لبخند مادری» می‌شوند.

حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهارکرد: پویش «لبخند مادری» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد ۱۵ خرداد با هدف حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری و تجلیل از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و متولد شده در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: پویش «لبخند مادری» شامل خانواده‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ دارای فرزند سه قلو و یا بیشتر شده‌اند و به ازای هر فرزند یک کارت هدیه یک میلیون تومانی، پوشک رایگان تا شش ماه و بسته «لبخندمادری» که شامل ۴۰ قلم لوازم مادر و فرزند به ارزش پنج میلیون تومان به آنان، اهدا خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد یادآور شد: ۱۵ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند که به خانواده‌های نیازمند مایحتاج و ضروریات یک نوزاد اختصاص می‌یابد./ تجارت‌نیوز

یارانه معیشتی 2 میلیونی دولت برای خانوارها

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته با بررسی دوفوریتی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.

شهریار حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به موازات این طرح طرح‌هایی در دولت تنظیم شد و قبل از این دو طرح و دو آیین‌نامه هم در دولت بود و در نهایت این موارد تجمیع و از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیته مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی این طرح این مسئولیت را پذیرفتیم.

وی عنوان کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و همچنین به دنبال تشکیل جلساتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صحبت‌هایی با رئیس‌جمهور و معاون وی در نهایت دو راهکار ارائه شد.

حیدری با اشاره به یکی از راهکارها گفت: این طرح باید در سطح سران قوا تصویب می‌شد و در سران قوا مباحث مختلفی مطرح و در نهایت پیشنهاد شد دولت پیشنهاد دوفوریتی به مجلس ارائه دهد که حدود یک ماه پیش انجام شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته با رأی مثبت اکثر نمایندگان طرح موصوف تصویب شد افزود: این طرح با هدف اقتصاد پایدار و اثرگذاری بر اقتصاد مناطق مرزی با اولویت استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌های جنوبی تصویب شد و در آینده استان‌های دیگر در اولویت قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این طرح سرپرستان خانوار هر ماه می‌توانند از تخفیف دو میلیون تومانی سود بازرگانی بهره‌مند شوند و علاوه بر مرزنشینان اثر آن بر استان‌های مرزی خواهد بود.

وی گفت: تفاوت این طرح با آیین‌نامه‌های گذشته این است که شهرستان‌های مرزی مشمول طرح خواهند شد یعنی شعاع مشخصی ندارد و بر بازار شهرستان‌های مرزی و جذب گردشگر و توریسم و در نهایت اقتصاد استان اثرگذار است.

حیدری بیان کرد: به طور قطع چون این موضوع  طرح است ماندگاری آن بیشتر است و مرزنشینان در سال‌های متمادی می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها