وام 30 و 300 میلیونی بلاعوض دولت برای سرپرستان خانوار | جیب خانوارها پرپول شد

کد خبر: 1203507

هیئت دولت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر خانوار اختصاص داد.

وام 30 و 300 میلیونی بلاعوض دولت برای سرپرستان خانوار | جیب خانوارها پرپول شد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در گفت‌وگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما، اظهار داشت: با توجه به تخریب کامل دو هزار و 120 واحد مسکونی در شهرستان خوی، برای هر واحد مبلغ 60 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری 300 میلیون تومان و مناطق روستایی 250 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده به زودی آغاز می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی،به شناسایی 11 هزار و 100 واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: هیئت دولت 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 40 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

وی همچنین با اشاره به تخریب 5 هزار و 500 واحد دامی در مناطق روستایی شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در جلسه هیات دولت 20 میلیون تومان کمک بلاعوض و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی این واحدها مصوب شد.

معتمدیان، در ادامه از امهال شش ماهه وام پرداختی به زلزله زدگان خبر داده و افزود: برای جبران خسارت به لوازم خانگی 3 هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی به آسیب دیدن 85 مدرسه در قالب 244 کلاس درس در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و ادامه داد: در زلزله اخیر 24 مدرسه به صورت کامل تخریب شده و 240 میلیارد تومان نیز جهت بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، در پایان مقاوم سازی را مهمترین راهکار جهت مقابله با گسل زلزله در شهرستان خوی اعلام کرده و گفت: 52 درصد منازل شهری و روستایی در منطقه تا به امروز مقاوم سازی شده اند.

معتمدیان، همچنین از پایان ارزیابی‌ها زلزله شهرستان خوی خبر داد  و گفت: 130 گروه ارزیاب در 72 ساعت روند ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله زده شهرستان خوی را به پایین رساندند.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله در 13 مهر در شهرستان خوی و وقوع  بیش از 500 پس لرزه در سه ماه گذشته در این شهرستان، در جلسه هیات دولت سهمیه 5 درصدی برای ایجاد آرامش ذهنی و روانی دانش آموزان شهرستان  در کنکور به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی، در خصوص اسکان اضطراری نیز اظهار داشت: در کنار توزیع بیش از 40 هزار دستگاه چادر، با بسیج همه امکانات بویژه همکاری جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی و انتظامی 110 اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان ایجاد شده است./ تسنیم

وام ویژه ۲۰میلیونی بدون ضامن را از کجا بگیریم؟

معاون صنایع‌ دستی از اعطای تسهیلات خرید صنایع‌ دستی در نمایشگاه گردشگری و صنایع تا سقف ۲۰میلیون تومان تنها با کارت ملی و دسته‌چک معتبر خبر داد.

 مریم جلالی از اعطای تسهیلات خرید صنایع‌ دستی تا سقف 20 میلیون تومان تنها با کارت ملی و دسته‌چک معتبر خبر داد و گفت: همه افرادی که به نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی تهران مراجعه می‌کنند می‌توانند در محل نمایشگاه از این تسهیلات که از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود، استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموع 30 میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافته است و علاقه‌مندان خرید محصولات صنایع‌ دستی با حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی تهران می‌توانند با ارائه کارت ملی و دسته‌‌چک معتبر از این تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان برخوردار شوند.

معاون صنایع‌ دستی همچنین تصریح کرد: نرخ تسهیلات 8 تا 12 درصد است و علا‌وه بر امکان خرید از غرفه‌های نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی تهران، این امکان وجود دارد که متقاضیان از فروشگاه‌های سطح شهر که دارای دستگاه پذیرنده بانکی این صندوق هستند، خرید کنند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و‌ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی 18 تا 21 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها