گفت‌وگوی «فردا» با دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار

پیش‌بینی بازار شب عید

کد خبر: 1203618

احمد کریمی اصفهانی می‌گوید: رکود حاکم بر بازار شرایطی را فراهم خواهد آورد که انشاءالله حباب بعضی از قیمت ها نیز تخلیه شود. در واقع نه تنها قیمت ها شب عید افزایش نمی یابد بلکه کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی بازار شب عید

گروه سیاسی فردا: در کمتر از 40 روز تا پایان سال زمان باقی است، تجارب سال های گذشته نشان می دهد که بازار شب عید شرایط متفاوتی از بقیه روزهای سال دارد. در این میان از فضای عمومی جامعه یک حس نگرانی درباره قیمت اقلام و کالاها احساس می شود.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» درباره قیمت کالاها در بازار شب عید گفت: مولفه تعیین کنند قدرت خرید مردم است. گاهی قدرت خرید مردم عامل افزایش قیمت ها می شود اما الان 3 یا 4 ماهی است که یک وضعیت رخوت و کسادی در صنوف دیده می شود.

وی افزود: کسبه امروز تمایل به فروش کالا دارند چون در این مدت نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، با این اوضاع و احوال می توانم پیش بینی کنم که سال آینده هیچ نوع افزایشی در قیمت کالاها نخواهیم داشت چون در همین قیمت فعلی هم مردم عاجز از خرید هستند، چه رسد به اینکه قیمت ها بخواهد بالاتر برود.

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار اظهار کرد: دولت تمام سعی خود را گذاشته تا آرامش و ثباتی به بازار بدهد. همچنین اوضاع بین المللی هم نشان دهنده آن است که وضع قیمت ها نسبت به حال حاضر بدتر نخواهد شد. نکته دیگر آنکه دولت هر سال افزایشی در حقوق کارکنان و کارگران می داد اما پیش بینی می شود که سال آینده تقریبا افزایش دستمزد نداشته باشیم.

کریمی اصفهانی ادامه داد: اگر همین رویه کنونی ادامه پیدا کند می توان انتظار داشت ثبات به بازار برگردد و شب عید هم تغییر چندانی در قیمت کالاها و اقلام نخواهیم داشت چون قدرت خریدی وجود ندارد. معتقدم همین وضعیت تا ماه های ابتدایی سال آینده هم ادامه خواهد یافت، حتی رکود حاکم بر بازار شرایطی را فراهم خواهد آورد که انشاءالله حباب بعضی از قیمت ها نیز تخلیه شود. در واقع نه تنها قیمت ها افزایش نمی یابد بلکه کاهش خواهد یافت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها