اگر می خواهید یارانه خود را با کالابرگ عوض کنید بخوانید | عرضه لبنیات در طرح کالابرگ الکترونیک

کد خبر: 1203834

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: عرضه محصولات لبنی در طرح کالابرگ الکترونیک قطعی نیست زیرا هنوز زیرساخت‌های آن در مناطق مختلف کشور مهیا نشده است.

اگر می خواهید یارانه خود را با کالابرگ عوض کنید بخوانید | عرضه لبنیات در طرح کالابرگ الکترونیک

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: عرضه محصولات لبنی در طرح کالابرگ الکترونیک قطعی نیست زیرا هنوز زیرساخت‌های آن در مناطق مختلف کشور مهیا نشده است.

علی عبدی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی و مدیر عامل شرکت پاک امروز در نشست خبری با اشاره به توزیع محصولات لبنی با 20 درصد از قیمت مندرج در روی محصول در میادین میوه و تره‌بار تهران اظهار کرد: در مرحله اول این طرح با همکاری شهرداری تهران در مناطق مختلف میادین شهرداری محصولات لبنی با تخفیف 20 درصدی از قیمت درج شده روی آن عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان، نه تنها هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت بلکه محصولات خود را با تخفیف عرضه خواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ادامه داد: به غیر از 4 محصولی که قیمت آنها توسط ستاد تنظیم بازار و تنها با 3 درصد سود به فروش می‌رسد (شیر نایلونی کم‌چرب، پنیر یو.اف. 400گرمی، شیر بطری یک‌لیتری و ماست دبه‌ای 2500گرمی) سایر محصولات با تخفیف ویژه یاد شده عرضه خواهد شد.

عرضه لبنیات در در طرح  کالابرگ الکترونیک قطعی نیست

عبدی ادامه داد: با همکاری استانداری‌ها، شهرداری‌ها، سایر مناطق نیز می‌توانیم محصولات خود را با حذف واسطه‌گری و بدون سود خرده‌فروشی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

وی گفت: انجمن صنایع لبنی هیچ وقت به دنبال افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان نیست زیرا این امر باعث کاهش توان خرید مردم می‌شود که به ضرر تولیدکنندگان نیز است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ارتباط با اینکه چه محصولات لبنی در طرح کالابرگ الکترونیک قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط این انجمن، اما عرضه محصولات لبنی در طرح  کالابرگ الکترونیک قطعی نیست زیرا هنوز زیرساخت‌های آن در مناطق مختلف کشور مهیا نشده است.

عبدی افزود: انجمن صنایع لبنی طرح‌های مختلفی برای قرارگیری این محصول در کالابرگ الکترونیک به وزارت جهاد کشاورزی و دولت ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع شیر مدارس نیز به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده است، افزود: این محصول به صورت موردی در بعضی از مناطق در میان دانش‌آموزان توزیع شده اما هنوز به صورت کشوری این طرح به مرحله اجرایی در نیامده است.

امکان ورود تانکر شیرپاستوریزه به مدارس

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شیر را با قیمت‌های کمتری در اختیار دانش‌آموزان قرار بدهیم می‌توانیم حتی آن را با تانکرهای شیر پاستوریزه به مدارس ببریم و به هر دانش‌آموز در لیوان و به صورت فله روزانه یک تا دو لیوان شیر توزیع کنیم.

عبدی یادآور شد: آمادگی عرضه شیر در مدارس با کمک دستگاه‌هایی مانند بسیج داریم تا این محصول که به رشد دانش‌آموزان کمک می‌کند بتوان در مناطق مختلف کشور در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: بعد از حذف ارز 4200 تومانی که به عنوان یارانه در اختیار کالاهای اساسی قرار می‌گرفت، مصرف لبنیات 26 درصد در کشور کاهش یافته که لازم است با طرح‌های تشویقی مصرف آن را افزایش دهیم.

شیرمدارس در لایحه  بودجه 1402  قرار نگرفت

بنابراین گزارش، بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی نیز در این مراسم اظهار داشت: با وجود اینکه مقرر شده بود که طرح شیر مدارس در لایحه بودجه 1402 قرار گیرد اما به سازمان هدفمندی یارانه‌ها سپرده شد.

وی تاکید کرد: تا به امروز تنها بنیاد مستضعفان بوده که اقدام به توزیع شیر در برخی از مناطق کشور کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها