نرخ بیکاری پاییز امسال چقدر شد؟

کد خبر: 1204080

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کشور در سه ماه سوم امسال به نسبت فصل گذشته هفت دهم درصد و به نسبت سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری پاییز امسال چقدر شد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کشور در سه ماه سوم امسال به نسبت فصل گذشته هفت دهم درصد و به نسبت سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های اقتصادی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: نرخ بیکاری کشور اکنون به ۸.۲ رسیده است.

وی خراسان جنوبی را یکی از استان‌های برتر در ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: بخشی از بیکاری‌های این استان مربوط به دانش‌آموختگان است که امیدواریم با توجه به منابع جذب شده و همت مضاعف مسوولان، خراسان جنوبی در آینده نزدیک به عنوان استان فاقد بیکار معرفی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به برکت خدماتی که در استان صورت گرفته، نیروی انسانی خوبی که در منطقه داریم و با وجود مردم سختکوش، خراسان جنوبی با رتبه دوم یا سوم، در شمار استان‌های برتر در حوزه اشتغال است.

وی به برنامه حضور خود در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اشاره کرد و گفت: این حضور به جهت همراهی با مراسم افتتاح ۲ واحد تولیدی پتروپالایش و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود و این واحدها، مجموعه‌های خوب و اثرگذاری هستند.

مرتضوی با اشاره به صادرات‌محوری و رقابت‌پذیر بودن این ۲ واحد تولیدی اظهار داشت: اشتغال غیرمستقیم این واحدها نیز قابل تحسین است و امیدواریم با اجرای فازهای بعد به ظرفیت اسمی خود برسند.

وی ضمن تشکر از مدیران واحدهای تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی افزود: از استاندار خراسان جنوبی که همه توان خود را در خدمت به مردم و رفع مشکلات به کار بسته نیز قدردانی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و اقتصادی وارد خراسان جنوبی شد.

وی علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، یک واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین)، واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و ۱۰ طرح گلخانه‌ای را در شهرستان خوسف افتتاح کرد.

حضور در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری استان و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین از دیگر برنامه‌های مرتضوی در این سفر یک روزه است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها