تخریب ۱۴۵ هزار بنا در زلزله ترکیه/ صدور قرار بازداشت ۱۱۳ پیمانکار

کد خبر: 1204465

معاون اول رئیس جمهور ترکیه از آغاز روند قضایی در خصوص مجریان و احداث کنندگان ساختمان‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده این کشور خبر داد و گفت: قرار بازداشت برای ۱۱۳ پیمانکار و سازنده ساختمان در مناطق زلزله زده صادر شده است.

تخریب ۱۴۵ هزار بنا در زلزله ترکیه/ صدور قرار بازداشت ۱۱۳ پیمانکار

به گزارش شبکه تلویزیونی تی.آر.تی.خبر ترکیه، «فوآد اوکتای» اعلام کرد که اداره رسیدگی به جرایم زلزله وزارت دادگستری ترکیه تاکنون ۱۳۱ نفر را به ظن کوتاهی در انجام مسئولیت قانونی و فنی در احداث ساختمان در مناطق زلزله زده ۱۰ استان جنوبی این کشور شناسایی کرده و چند نفر از آنها نیز دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع با حساسیت بالا تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری می‌شود، مراحل قضایی لازم در خصوص بناهایی که خسارت سنگینی دیده‌اند، طی خواهد شد و مجریان، احداث کنندگان و پیمانکاران ساختمان‌هایی که باعث مرگ و میر و جراحات شهروندان شده‌اند، مجازات می شوند.

معاون اول رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز عملیات برآورد خسارت ساختمان‌ها با مشارکت ۶ هزار نیروی متخصص در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه اضافه کرد: تخریب ساختمان‌هایی که خطرآفرین باشد، با نظر کارشناسان و پس از ثبت و ضبط میزان دقیق خسارت وارده انجام خواهد شد و جلوی تخریب ساختمان‌های که ممکن است، با هدف از بین بردن آثار فاجعه انجام شود، گرفته شده است.

به گزارش تی.آر.تی.خبر، وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه نیز اعلام کرد که حدود ۱۴۵ هزار بنا و ساختمان مستقل و چند طبقه در جریان زلزله هفته گذشته در ۱۰ استان جنوبی این کشور به طور کامل تخریب شده و یا با خسارت سنگین، غیرقابل استفاده شده است.

«مورات کوروم» همچنین از وارد آمدن خسارت جزئی به حدود ۸۵۳ هزار بنا و ساختمان دیگر در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد و گفت: اقامت در این ساختمان‌ها که آسیب جزئی دیده، منعی ندارد ولی نیازمند عملیات ترمیم و بازسازی است.

به گزار ش ایرنا، زمین لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تاکنون بیش از یکهزار و ۶۰۰ پس لرزه داشته است.

در جریان این زلزله، ۲۴ هزار و ۶۱۷ شهروند جان خود را از دست دادند و ۸۰ هزار و ۲۷۸ نفر نیز مجروح شدند.

پارلمان ترکیه روز پنجشنبه (۲۰ بهمن ماه) در ۱۰ استان زلزله زده این کشور حالت فوق العاده سه ماهه اعلام کرد.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها