تغییر مبلغ حقوق بازنشستگان | افزایش 2 برابری حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1204933

اتفاقی که امسال در افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی افتاد، بی‌سابقه بود و در سال‌های بعد هم افزایش حقوق بازنشستگان براساس تکالیف سازمان در مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش سایت خبر آزاد، حقوق بازنشستگان | مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توجه به شرایط معیشت و سلامت بازنشستگان را اولویت اصلی این سازمان و مورد تأکید رئیس‌جمهور اعلام کرد و گفت: حدود ۴ میلیون و دویست هزار نفر بازنشسته داریم که با خانواده‌هایشان تعداد آن‌ها به بیش از ۷ میلیون نفر می‌رسدکه توجه به معیشت و زندگی آن‌ها از اولویت‌های ما اصلی هست و خواهد بود. اولین نکته درباره این عزیزان پرداخت به‌موقع حقوق و مستمری آن‌ها است که به‌رغم محدودیت‌ها، تا امروز به‌موقع انجام شده و بعد از این هم وظیفه داریم که به‌موقع حقوق این عزیزان را پرداخت کنیم. اتفاقی که امسال در افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی افتاد، بی‌سابقه بود و در سال‌های بعد هم افزایش حقوق بازنشستگان براساس تکالیف سازمان در مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به پرداخت ماهانه بیش از ۳۰ هزار میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی بابت تعهدات و حقوق و دستمزد، گفت: در کنار این پرداخت‌ها، توسعه خدمات به بازنشستگان را نیز در اولویت قرار دادیم. یکی از این خدمات بیمه تکمیلی بود. در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تمامی خدمات برای بازنشستگان عزیز رایگان ارائه می‌شود. علاوه بر این امسال ۱۲۰ درصد منابع کمک به آن‌ها در حوزه بیمه تکمیلی را افزایش دادیم. مبلغ پرداختی سال گذشته از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به هزینه حق بیمه تکمیلی بازنشستگان، ۴۵ هزار تومان بود که سال جاری به ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت که هزینه سالانه آن برای سازمان بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها