افزایش سود تسهیلات مسکن ملی / اقساط مسکن ۹ میلیونی شد / پرداخت اقساط پلکانی می شود؟

کد خبر: 1205548

رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن با اعلام اینکه نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی از ۱۸ به ۲۳ درصد در قرارداد‌های جدید رسیده است، گفت: اقساط هر قراردادی که از هفته قبل منعقد شده باشد، با نرخ جدید سود بانکی تعیین می‌شود.

افزایش سود تسهیلات مسکن ملی / اقساط مسکن ۹ میلیونی شد / پرداخت اقساط پلکانی می شود؟

سعیدرضا کوهی با اعلام اینکه نرخ سود از طریق شورای پول و اعتبار اعلام می‌شود، گفت: طرح نهضت ملی مسکن، چون حد اعتباری دیده نشده بود از منابع داخلی بانک پرداخت می‌شد و نرخ آن 18 درصد بود. منتها درحال حاضر به 23 درصد تغییر کرده است.

وی افزود: اقساط متقاضیانی که دارند تسهیلات پرداخت می‌کنند تقریباً به حدود 8 و نیم الی 9 میلیون تومان افزایش خواهد داشت.

کوهی گفت: بانک مسکن شاید تنها بانکی بود که تمام قد حمایت کرد از این طرح نهضت ملی و حدود 210 هزار واحد تا به امروز حدود 717 هزار میلیارد ریال یعنی 71 همت به این پروژه‌ها اختصاص داده شده، انعقاد قرارداد شده است و نزدیک به 317 هزار میلیارد سهم الشرکه پرداخت شده است.

رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن با اعلام اینکه مدت زمان پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن 20 ساله است، گفت: یک صحبتی شد که پرداخت این‌ اقساط به صورت پلکانی شود. چون نرخ سود بالا است فرمولش جواب نمی‌دهد یعنی طوری می‌شود که رِبح مرکب به وجود می‌آید و نمی‌توانند آن اقساطی که پرداخت می‌کنند، بدهی وام را تسویه کنند، ولی صحبت است که از طریق یارانه دولت بتواند کمک کند. این تصمیماتی است که باید از طریق دولت گرفته شود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها