کاهش 2800 واحدی شاخص بورس تهران

کد خبر: 1206564

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 2816 واحد همراه شد.

 کاهش 2800 واحدی شاخص بورس تهران

 بورس اوراق بهادار تهران بعداز دو روز پیاپی رشد چشمگیر امروز در روند رو ب کاهش قرار گرفت به گونه‌ای که شخص کل در پایان معاملات با کاهش 2816 واحد به رقم یک‌میلیون و 656 هزار و 600 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 3871 واحد به رقم 503 هزار و 202 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 91 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 14.1 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 561 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و12 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی امروز با 17صدم درصد کاهش همراه شد. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 76 صدم درصد عقب‌ نشستند.

شاخص آزاد شناور 41 صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 46 صدم درصد کاهش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس به اندازه 19 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، فولاد مبارکه، شستا، پتروشیمی پارس و پتروشیمی جم به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 66 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 346 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 193 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 6.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 294 هزار فقره معامله و به ارزش 11 هزار و 273 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، سنگ‌آهن گوهرزمین، انتخاب، پتروشیمی تندگویان، مدیریت انرژی امید تابان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

 با توجه به اقدامات بانک مرکزی در گشایش بازار مبادلات ارزی و حذف دلار صرافی‌ها در قبال کارت ملی، روند نرخ ارز در بازار آزاد رو به کاهش نهاد و یکی از دلایل افت شاخص در روز جاری می‌تواند این مسئله باشد. بازار سرمایه در روزهای پایانی سال با انتشار اوراق و سهام جدید و همچنین عرضه بلوکی باقیمانده سهام دولت در پتروشیمی خلیج‌فارس و فولاد مبارکه می‌تواند نقش مهمی در جمع‌آوری نقدینگی سرگردان در جامعه داشته باشد. در عین حال سرمایه‌گذاری در این بازار همراه با ریسک و نوسان است و نباید از ریسک‌های موجود بازار غافل شد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها