وزیر ارتباطات: امسال ۶ پرتاب ماهواره موفق داشتیم

کد خبر: 1206760

وزیر ارتباطات گفت: در یکسال گذشته ۶ پرتاب فضایی داشتیم ‌و ماهواره‌های نور ۲ و خیام در مدار قرار گرفتند و برای نخستین بار به تصاویر با کیفیت عالی دسترسی پیدا کردیم.

 وزیر ارتباطات: امسال ۶ پرتاب ماهواره موفق داشتیم

به گزارش ریجاب، عیسی زارع پور امروز در مراسم بهره‌برداری از گازرسانی به شهر ریجاب با اشاره به اینکه منطقه ریجاب عقب‌ماندگی‌هایی از نظر توسعه داشته است اظهار داشت: کارهای بزرگی برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها انجام شده و آثار آن قابل مشاهده است به طوری که روستاها یکی پس از دیگری از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و در زمینه راه و برق نیز این پیشرفت وجود دارد.

زارع‌پور افزود: در حوزه ارتباطات بیش از 76 درصد از روستاهای این منطقه و 98 درصد روستاهای استان به اینترنت پرسرعت و 98 درصد روستاها به تلفن همراه دسترسی دارند و تا نیمه اول سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت متصل می‌شوند. 14 روستا در یکسال گذشته به اینترنت متصل شده و مابقی نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: عزم و اراده نظام در طی چهار دهه گذشته این بوده که بهترین‌ها را برای مردم فراهم کند و تأکید ریاست جمهوری در دولت سیزدهم نیز بر همین است که مشکلات کشور رفع شود و نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود برسد.

وزیر ارتباطات گفت: در این مسیر دشمنی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و در چند ماه گذشته شاهد هجمه دشمن در کف خیابان بودیم که می‌خواستند در قالب اغتشاش مملکت را به هم بزنند و اکنون نیز این هجمه به اقتصاد رسیده و می‌خواهند با ایجاد اختلال در شاخص‌های اقتصادی به ویژه ارز ضربه وارد کنند.

وی افزود: اما چون این انقلاب دنبال کننده و تحت نام و پرچم امام زمان(عج) است همچنان که در طی 44 سال گذشته با جنگ نظامی، تهدید و تحریم نتوانستند مسیر حرکت مردم را مسدود کنند اکنون نیز از این گردنه عبور خواهیم کرد و مسیر رشد و تعالی کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی فرمودند در یک دهه گذشته به جای اینکه نگاه به داخل کشور و ظرفیت‌های داخلی باشد نگاه برخی به خارج بود و مسیر به درستی طی نشد به همین دلیل از شتاب دهه‌های گذشته کاسته و عقب‌ماندگی‌هایی ایجاد شد و این مسیر باید ترمیم شود و هدف دولت نیز همین است.

زارع‌پور با بیان اینکه در یکسال گذشته رشد اقتصادی با افزایش دو برابری به 4 درصد رسید و هدف‌گذاری دستیابی به هشت درصد است گفت: این عدد در سال 99 حدود دو درصد بوده است و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد که بتوانیم به عدد هشت درصد برسیم.

نماینده دولت افزود: رشد اقتصادی هرچقدر بالاتر باشد رفاه و آسایش و خلق ثروت افزایش می‌یابد و در دولت نیز در این راستا تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و حوزه فضایی و ارسال ماهواره اتفاقات خوبی در طول یکسال گذشته رخ داده است گفت: اتصال روستاها به اینترنت یکی از این دستاوردها است و در 16 ماه گذشته بیش از 3000 روستا متصل شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کار بزرگی در صنعت فضایی رخ داده است گفت: جمهوری اسلامی جزو 10 کشور دنیاست که چرخه کامل فضایی را در اختیار دارد و در زمینه ارسال ماهواره، ایستگاه پرتاب ماهواره اقداماتی انجام شده و هرچند در ابتدای راه قرار داریم اما پیشرفت قابل ملاحظه بوده است.

وی با اشاره به توانایی جمهوری ا‌سلامی ایران در پرتاب ماهواره در مقیاس‌های مختلف گفت: اکنون می‌توانیم ماهواره کلاس سبک را با موفقیت در مدار قرار دهیم و این به دست دانشمندان ایرانی انجام شده است.

زارع‌پور با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه فضایی بی‌نظیر بوده است گفت: در یکسال گذشته 6 پرتاب فضایی داشتیم ‌و ماهواره‌های نور 2 و خیام در مدار قرار گرفتند و برای نخستین بار به تصاویر با کیفیت عالی دسترسی پیدا کردیم.

وی افزود: این مسیر پرافتخار ادامه دارد که داده‌های فضایی به ثروت برای مردم تبدیل شود و در حوزه‌هایی همچون کشاورزی اثرگذار باشد و همکاران روی این موضوع کار می‌کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها