توطئه خروج ارز و طلا از کشور

کد خبر: 1207517

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن در حال خرابکاری در اقتصاد کشور از طریق ترکیب جنگ اقتصادی و رسانه‌ای است.

توطئه خروج ارز و طلا از کشور

رضا تقی پور با بیان اینکه دور جدید و شدید جنگ اقتصادی غرب با ملت ایران، حدود یازده سال است که با اعمال تحریم‌های جدید اقتصادی آغاز شده است، اظهار داشت: نهادهای دولتی و غیردولتی باید در سال‌های اخیر آمادگی لازم را برای مقابله با جنگ اقتصادی بدست می‌آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه امروز شاهد تشدید نوسانات ارزی هستیم، مبادلات ارزی در واقع ارتباط اقتصاد ملی با اقتصاد منطقه‌ای و جهانی است، دشمنان در سال های اخیر نوسانات ارزی را تشدید کردند.

دشمن جنگ ترکیبی را به میدان اقتصادی کشیده است/ دنبال بستن مسیر مبادلات ارزی ایران هستند

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دور جدید جنگ اقتصادی دشمنان تلاش کردند با استفاده از فناوری‌های جدید راهکارهای مبادلات مالی ایران برای خنثی سازی تحریم‌ها را شناسایی کرده و مبادلات ارزی ایران را مختل و پُر نوسان کنند.

تقی پور گفت: دشمنان تلاش کردند مبادلات ارزی رسمی و غیررسمی ایران با کشورهای همسایه و بانک ها را دچار اختلال کرده و راهکارهای دور زدن تحریم ها را شناسایی کنند.

دشمن در حال خرابکاری در امور اقتصادی است/ توطئه خروج طلا و ارز از کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دشمن در حال خرابکاری در امور اقتصادی کشور است، تصریح کرد: همه کارشناسان اقتصادی معتقدند تشدید نوسانات ارزی از یک سو ناشی از جنگ ترکیبی رسانه‌ای و اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران از طریق فضای مجازی، و از سوی دیگر ورود دشمن در فضای حقیقی مبادلات ارزی و طلای کشور و خارج کردن طلا و ارز از کشور به طرق مختلف است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ ترکیبی اینبار تمرکز را بر مسائل اقتصادی گذاشته است،گفت: دشمن در دور جدید تحریم‌ها جنگ اقتصادی را به مولفه های جنگ ترکیبی و نرم اضافه کرده است تا فشار بر ملت ایران را افزایش دهد.

احیای برجام راه علاج مشکلات اقتصادی نیست/ آزموده را آزمودن خطاست

تقی پور در ادامه در خصوص تاثیر احیای برجام بر حل مشکلات اقتصادی گفت: برجام یک بار امضا شد و با بدعهدی ها و بدقولی های طرف غربی و آمریکایی به تهدیدی علیه ملت ایران تبدیل شد، توافقی که به این میزان، شکننده باشد و در هر لحظه امکان خروج را برای طرف مقابل ایجاد کند علاجی برای مشکلات اقتصادی کشور نیست لذا آزموده را آزمودن خطاست.

اقتصاد مقاومتی، پیمان‌های پولی دوجانبه و چند جانبه و حذف ارز، علاج مشکلات اقتصادی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سابق باید از تجربه خروج آمریکا از برجام درس گرفته و چشم امید از برجام بر می‌داشت و با برقراری تبادلات منطقه‌ای، دو جانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف حذف دلار از مبادلات اقتصادی را به عنوان مولفه اصلی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار می‌داد تا اقتصاد کشور قوی تر شود و دشمن نتواند امروز با فشارهای اقتصادی به ملت، فشار بیشتری وارد کند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر نیز مسیر همین است باید مسیر اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم، این مسیر امتحان خود را پس داده تا زمانی که ما با اقتدار با دشمن روبرو نشویم و دست بالاتر را نداشته باشیم دشمن کماکان به تعرض و دشمن های خود ادامه خواهد داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها