اطلاعیه دولت درباره ثبت نام خودرو ویژه نوروز | حراج چانگان در سامانه جدید فروش + قیمت چانگان ویژه عید

کد خبر: 1208706

کارشناسان کارنامه قیمت این خودرو در بازار را پیش بینی کردند

اطلاعیه دولت درباره ثبت نام خودرو ویژه نوروز | حراج چانگان در سامانه جدید فروش + قیمت چانگان ویژه عید

با شروع فعالیت سامانه فروش یکپارچه خودرو برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی، حال قرار است بعد از اتمام مهلت قرعه‌کشی، چانگان به عنوان اولین ماشین خارجی در این سامانه عرضه شود.

مجموعه کارنامه به‌عنوان مرجع کارشناسی و ارائه‌دهنده خدمات قیمت‌گذاری خودرو، با شاخص بررسی قیمت خودروهای مشابه چانگان، قیمت این خودرو در بازار ایران را پیش‎بینی کرده است. در ادامه این مجموعه با تحلیل گزارش کارشناسی مربوط به مدل‌های موجود چانگان در ایران(چانگان CS۳۵)، وضعیت کلی ابعاد فنی و بدنه این خودرو را مورد بررسی قرار داده که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

پیش‌بینی قیمت چانگان در بازار

از ۹ اسفندماه دو مدل چانگان CS۳۵ PLUS و چانگان CS۵۵ در سامانه یکپارچه خودرو قرار گرفتند و به‌نظر‎ می‌رسد این دو مدل به‌عنوان اولین ماشین‌های وارداتی به برندگان قرعه‌کشی عرضه گردد. البته هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دو مدل خودرو در سامانه یکپارچه منتشر نشده است.

در بازار بین‌المللی، چانگان CS۳۵ PLUS بین ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار و چانگان CS۵۵ بین ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. به‌جز قیمت این دو خودرو در بازار بین‌المللی، بررسی کارشناسان خودروی کارنامه نشان می‌دهد که چانگان CS۳۵ PLUS می‌تواند با MVM X۵۵ PRO مقایسه شود. همچنین TIGGO ۷ PRO به‌عنوان رقیب چانگان CS۵۵ محسوب می‌شود و از لحاظ مشخصات بدنه و آپشن، به چانگان وارداتی نزدیک‌تر است.

با بررسی قیمت ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ پرو در بازار، به‌نظر می‌رسد چانگان CS۳۵ PLUS بین ۱،۴۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۱،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان در بازار آزاد ارزش‌گذاری شود.

همچنین براساس تشابه ویژگی‌های چانگان CS۵۵ با تیگو ۷ پرو، این احتمال این وجود دارد که چانگان CS۵۵ حدود ۲،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان در بازار ایران قیمت داشته باشد؛ البته این پیش‎بینی براساس وضعیت فعلی بازار خودرو انجام گرفته و ارزش دقیق این خودروها بعد از قیمت‌گذاری در سامانه یکپارچه معین خواهد شد.

با توجه به این که قیمت کارخانه‌ای دو خودروی ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ و تیگو ۷ پرو به ترتیب معادل ۱،۲۲۰،۰۰۰،۰۰۰ و ۱،۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰ است، باید دید این خودروها با چه قیمتی در سامانه یکپارچه عرضه می‌گردد.

بررسی کارنامه چانگان‌های موجود در ایران

مجموعه کارنامه با بررسی گزارش کارشناسی خودرو های چانگان موجود در ایران، کیفیت ابعاد فنی و بدنه این خودرو را بعد از چندسال کارکرد بررسی کرده است. در جدول زیر نیز نگاهی داریم به وضعیت درب‌ها در خودروهای چانگان دست‌دوم:

نوع آسیب در درب

فراگیری آسیب درب خودروهای چانگان

خط و خش و فرورفتگی درب

۷۵ درصد

لیسه‌گیری بدون رنگ درب

۴۴ درصد

صافکاری بدون رنگ درب

۵۲ درصد

رنگ‌شدگی درب

۱۶ درصد

تعویض درب

۴ درصد

بررسی گلگلیرهای چانگان کارکرده نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد این خودروها گلگیر لیسه‌گیری یا صافکاری شده، ۱۰٪ خودروها گلگلیر رنگ‌شده و کمتر از ۲ درصد، گلگلیر تعویضی داشتند.

کیفیت مطلوب موتور در خودروهای چانگان کارکرده

دیگر آمار مهم منتشر شده از سوی «کارنامه»، وضعیت موتور چانگان کارکرده است. چرا که چانگان کارکرده به نسبت موتور خوبی دارد؛ به گزارش این مجموعه تنها ۱۲ درصد خودروهای کارکرده چانگان دارای خرابی موتور بوده‎اند.

یکی از دلایل مشکلات موتور به‌خصوص در خودروهای چینی، کیفیت نامطلوب بنزین و روغن‌موتورهای موجود است که می‌تواند تاثیر مستقیم روی عملکرد موتور داشته باشد.

ستون و شاسی نسبتا محکم در خودروهای چانگان

نکته مهم در ارتباط با آماری که براساس گزارش کارشناسی خودروی کارنامه ارائه شده این است که خودروهای چانگان کارکرده، در قسمت ستون و شاسی، صدمه قابل‌توجهی ندیده‌اند. به‌طور کلی این خودرو ستون و شاسی محکمی دارد و بعد از چند سال کارکرد، به کمترین صدمه در بخش ستون و شاسی دچار شده است.

به‌نظر می‌رسد چانگان در نسخه‌های منتاژی هم عملکرد قابل قبولی داشته و کیفیت این خودرو بعد از چند سال کارکرد، افت چشمگیری پیدا نکرده است. باتوجه به عرضه این ماشین به‌عنوان اولین خودروی وارداتی، باید دید در نهایت با چه قیمت به دست خریداران می‌رسد./ خبر آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها