شوک خریداران از قیمت پراید ۲۰ ساله! | صاحبان پراید در ۲۰ سال چقدر سود کردند؟

کد خبر: 1212916

در یک آگهی فروش، قیمت پراید ۲۰ سال پیش را ۱۲۳ میلیون تومان تعیین کرده‌اند! / خبر فوری

شوک خریداران از قیمت پراید ۲۰ ساله! | صاحبان پراید در ۲۰ سال چقدر سود کردند؟

قیمت خودرو روز دوشنبه، ۱۴ فروردین 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید

 

قیمت خودرو در روزهای پایانی سال روندی نوسانی را طی کرد. کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند با توجه به تعطیلی‌های نوروزی، بازار تا نیمه فروردین‌ماه در رکود به سر ببرد و قیمت‌ها در بازار آزاد نوسان چندانی نداشته باشد. اما حالا که از یک هفته از آغاز به‌کار بازار گذشته است، آمارها نشان می‌دهد که بدون توجه به عوامل تعیین‌کننده در بازار، تنها دلار است که نوسانات نرخ خودرو را کنترل می‌کند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111، سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ 350 میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i امروز با نرخ 649 میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در 28 اسفند سال 1401 در قیمت 637 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

در این میان، دنا پلاس هم با نرخ 815 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، به قیمت 497 میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 545 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای خارجی

اما خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، با نرخ دو میلیارد و 100 میلیون تومان عرضه شد.

دیگنیتی اما امروز وارد کانال دو میلیارد و 75 میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و 400 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، دوشنبه، در قیمت یک میلیارد و 70 میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو در تعطیلات نیز با نوساناتی همراه شده است. به نظر می‌رسد در میان شاخص‌های متعدد تاثیرگذار در قیمت‌ها، اکنون تنها دلار عامل اصلی نوسانات قیمتی موجود در بازار خودرو است.

فارغ از رکودی که با تعطیلات نوروزی بر بازار خودروی کشور حاکم شده است، کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که قیمت خودرو در ادامه سال هم‌گام با تورم شیب صعودی را طی خواهد کرد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که علاوه بر تورم، قیمت‌ها متاثر از نوسانات ارزی هستند و با افزایش نرخ دلار نیز خودرو گران می‌شود.

به گزارش فردای اقتصاد، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش قیمت خودروهای پژو است به طوری که در بین این خودروها ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ امروز با ۵ میلیون افزایش به ۵۰۲ میلیون تومان رسید و ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز با ۷ میلیون افزایش به ۵۲۴ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز در ۲۴ ساعت گذشته با ۹ میلیون تومان افزایش به ۵۴۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با ۳ میلیون تومان افزایش به ۸۴۷ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۷ MC مدل ۱۴۰۱ با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۲۱ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با ۲ میلیون تومان افزایش به ۶۴۹ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با ۳ میلیون تومان افزایش به ۶۶۱ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 مدل ۱۴۰۱ امروز با ۱ میلیون تومان افزایش به ۶۰۴ میلیون تومان و پژو پارس TU5 LX مدل ۱۴۰۰ نیز بدون تغییر ۵۹۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت پراید در بلاتکلیفی

در بین خودروهای پراید، مدل ۱۱۱ آن امروز بدون تغییر با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۱۳۱ آن نیز بدون تغییر با همان ۳۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۵۱ اما افزایش قیمت داشت به طوری که مدل ۱۴۰۱ آن با ۵ میلیون تومان افزایش به ۲۷۵ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز با ۵ میلیون تومان افزایش به ۲۶۳ میلیون تومان رسید.

خودروهای تیبا نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نبودند به طوری که تیبا صندوق‌دار SX مدل ۱۴۰۱ با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۳۳۷ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ آن نیز با ۲ میلیون افزایش به ۳۲۷ میلیون تومان رسیده‌ است.

خودروی کوییک دنده‌ای معمولی مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۳۳۷ میلیون تومان رسید و کوییک دنده‌ای معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۳۴۷ میلیون تومان رسید.

خودروی کوییک اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۲۸ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۴۳۹ میلیون تومان رسید.

افزایش عجیب قیمت خودروهای دنا و سمند

خودرو دنا نیز امروز گران شد به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۷۰۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۷۲۱ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ آن نیز با افزایش ۱۱ میلیون تومانی به ۶۹۸ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ امروز با ۱۸ میلیون تومان افزایش به ۸۷۴ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ آن نیز از ۸۴۵ میلیون به ۸۵۳ میلیون تومان رسید.

در بین خودروهای سمند نیز افزایش قیمت را شاهد بودیم به‌طوری که قیمت سمند LX EF7 مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۱۴ میلیون تومانی به ۵۶۰ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با ۱۵ میلیون تومان افزایش به ۵۸۲ میلیون تومان رسید.

فردای اقتصاد

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها