واکنش زارع به ادعاها درباره حذف واردات خودروهای کارکرده در بودجه

کد خبر: 1212950

زارع: مصوبۀ واردات خودروهای کارکرده سواری را هیئت نظارت مجمع تشخیص حذف کرده است | نمایندگان واردات این خودروها را در صحن تصویب کرده بودند

واکنش زارع به ادعاها درباره حذف واردات خودروهای کارکرده در بودجه

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق، در واکنش به اظهارنظرهای خلاف واقع در خصوص حذف واردات خودروهای کارکرده در بودجه گفت:  در جریان بررسی بودجۀ سال ۱۴۰۲، موضوع واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، هم در کمیسیون تلفیق لایحۀ بودجه و هم در صحن علنی مجلس، تصویب شد. در ادامه، شورای محترم نگهبان نیز از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت و آن را خلاف سیاست‌های کلی دانست و صلاح دید این موضوع حذف شود. از آنجاکه روزهای پایانی سال بود، و برای جلوگیری از تصویب بودجه به‌صورت چند دوازدهم و به تبع تصمیم مجمع، این بخش حذف شد.

 وزارت صمت اقدامات لازم را برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد را آغاز کرده بود، بنابراین اگر وزارت صمت اراده‌ای برای واردات خودروهای کار کرده داشته باشد، می‌تواند با مصوبۀ هیئت وزیران و هماهنگی با بخش‌های نظارتی آن را اجرایی کند. مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و خود برای تصویب آن وقت گذاشته را بی‌جهت حذف نمی‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها