قیمت جدید کارخانه‌ای خودروهای ایرانی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد | تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟

کد خبر: 1214103

مدیرعامل سایپا درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲ توضیح داد.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروهای ایرانی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد | تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟

محمدعلی تیموری» مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین بار آذرماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای خودروها اعمال نشده بود که با متوسط افزایش ۲۹ درصدی در سال جاری روبرو شده است.

وی بیان‌داشت: خوشبختانه شورای رقابت و سازمان حمایت به عنوان دو نهاد تصمیم گیری و تصمیم ساز در رابطه با تعیین قیمت ها از ۵ ماه قبل کار کارشناسی خود را آغاز کردند و مبنای قیمت گذاری شان گزارش ۶ ماهه اول حسابرسی بود که توسط سازمان حسابرسی انجام شده بود و این را مبنای قیمت گذاری برای خودروساز گذاشتند.

تیموری اظهار داشت: در روش دوم سه خودرو معادل خودروهایی که در ایران است براساس گرید کیفیت و سایز قیمتی بررسی کرد تا معلوم شود که قیمت گذاری چقدر منطبق با قیمت های وارداتی است .

مدیرعامل سایپا بیان داشت: حداکثر افزایش قیمتی که بعد از ۸ ماه تعیین شده  کمتر از ۳۰ درصد و حدود ۲۹ درصد میانگین است.

تیموری گفت: میانگین افزایش قیمت‌ها برای خودروهای شاهین حدود ۱۸ درصد و کوئیک اتوماتیک ۱۷ درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش ۲۹ درصدی قیمت‌ها به طور متوسط اعمال شده است.

وی اضافه کرد: امروز لیست قیمت‌های جدید اعلام می‌شود تا مصرف کنندگان و ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی از قیمت‌های جدید مطلع شوند و خودروسازان نیز براساس قیمت‌های جدید خودروها را تحویل دهند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها