مستاجران بخوانند | فرمول محاسبه اقساط وام ودیعه مسکن | پایتخت نشینان چقدر باید اقساط بپردازند؟

کد خبر: 1214288

اقساط وام ودیعه مسکن که پرداخت آن تا پایان نیم‌سال ۱۴۰۲ تمدید شده، برای متقاضیان تهرانی تقریبا ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار است. این عدد در شهر‌های کوچک تقریبا ۹۱۰ هزار خواهد بود

مستاجران بخوانند |  فرمول محاسبه اقساط وام ودیعه مسکن | پایتخت نشینان چقدر باید اقساط بپردازند؟

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ تا پایان نیم‌سال اول ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود. بانک مرکزی اخیرا با اعلام خبر تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن، به ۲۰ بانک مختلف نامه نوشت و به‌آن‌ها ابلاغ کرد که تا آخر شهریور امسال موظف به پرداخت تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن هستند. باتوجه به شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یا همان تسهیلات مستاجران، آن‌هایی که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ از این کمک‌هزینه استفاده کردند، امکان دریافت دوباره آن را ندارند. وام ودیعه مسکن اساسا برای متاهل‌هاست، اما خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند روی دریافت آن حساب باز کنند. علاوه‌بر اینها، داشتن و ارائه اجاره‌نامه رسمی یکی دیگر از شرایط دریافت وام ودیعه مسکن است و اقساط آن با احتساب مهلت پنج ساله برای بازپرداخت و سود ۱۳ درصدی، در تهران نهایتا ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار تومان و در شهر‌های کوچک چیزی نردیک ۹۰۶ هزار تومان است.

محاسبه اقساط وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

سقف وام ودیعه مسکن فعلا ۱۰۰ میلیون تومان است. دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن که تیرماه پارسال از سوی بانک مرکزی اعلام شد، نشان می‌دهد متقاضیان پایتخت‌نشین یعنی مستاجرانی که در تهران ساکن هستند، می‌توانند از سقف وام ودیعه مسکن استفاده کنند. در همین بخشنامه نوشته شده تسهیلات یا همان وام کمک ودیعه مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که ۱۳ درصد است، پرداخت می‌شود و متقاضی باید ظرف نهایتا پنج سال برای بازپرداخت آن اقدام کند. به‌این ترتیب با احتساب رقم ۱۰۰ میلیونی، سود ۱۳ درصدی و مهلت بازپرداخت ۶۰ ماهه، متقاضی وام ودیعه مسکن در تهران باید ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار و تقریبا ۳۰۰ تومان کنار بگذارد. آنوقت بعد از پنج سال، این متقاضی بابت ۱۰۰ میلیونی که گرفته، ۱۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۳۸ تومان پرداخت می‌کند. یعنی می‌توانیم سود این وام را تقریبا ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان بدانیم.

محاسبه اقساط وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن برای متقاضیانی که در کلانشهر‌ها ساکن هستند، درحال حاضر ۷۰ میلیون تومان است. منظورمان از کلان‌شهر‌ها طبق نظر بانک مرکزی، شهر‌هایی مثل کرج، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز هستند که از تهرانی‌ها ۳۰ میلیون کمتر دریافت می‌کنند. محاسبه اقساط وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن مشخص می‌کند، متقاضی این تسهیلات اگر بخواهد از مهلت پنج‌ساله استفاده کند، باید هر ماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به‌عنوان اقساط کنار بگذارد. اینطوری در پایان ۶۰ ماه جمع اقساط وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن به ۹۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومان می‌رسد که به‌معنی سود ۲۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومانی این وام است.

محاسبه اقساط وام ۴۰ میلیونی ودیعه مسکن

رقم وام ودیعه مسکن در سایر شهر‌ها از تهران و کلانشهر‌ها کمتر است. بانک مرکزی تصمیم گرفته مبلغ وام ودیعه مسکن را در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان، یعنی ۳۰ میلیون کمتر از کلان‌شهر‌ها و ۶۰ میلیون کمتر از تهران درنظر بگیرد. وقتی سراغ حساب و کتاب می‌رویم، با احتساب سود ۱۳ درصدی وام ودیعه مسکن و مهلت بازپرداخت پنج ساله، با عدد ۹۱۰ هزار و ۱۲۳ تومان به‌عنوان اقساط وام ۴۰ میلیونی ودیعه مسکن روبرو می‌شویم. رقمی که بعد از ۶۰ ماه، یعنی پنج سال به ۵۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان می‌رسد. به‌این ترتیب سود وام ۴۰ میلیونی ودیعه مسکن فعلا ۱۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان است.

محاسبه اقساط وام ودیعه مسکن

انواع وام ودیعه مسکن

اقساط وام ودیعه مسکن

جمع اقساط وام

سود وام

مهلت بازپرداخت

۱۰۰ میلیونی

دو میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۰۷ تومان

۱۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۳۸ تومان

۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۳۸ تومان

پنج سال

۷۰ میلیونی

یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۱۵ تومان

۹۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومان

۲۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومان

پنج سال

۴۰ میلیونی

۹۱۰ هزار و ۱۲۳ تومان

۵۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان

۱۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان

پنج سال

منبع: فرارو

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها