قیمت ارزانترین و گرانترین خانه های تهران | با کمتر از 2 میلیارد این منطقه تهران خانه دار شوید

کد خبر: 1214863

بررسی نرخ‌های پیشنهادی نشان می‌دهد قیمت مسکن بین ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران اختلاف حدود ۸۰ درصد دارد.

قیمت ارزانترین و گرانترین خانه های تهران | با کمتر از 2 میلیارد این منطقه تهران خانه دار شوید

در بعضی مناطق جنوبی تهران می‌توان با حدود ۲۰ درصد قیمت یک آپارتمان کوچک متراژ در شمال شهر، مسکن خریداری کرد. در آگهی‌های ملکی مناطق مختلف شهر تهران نرخ‌های متفاوتی دیده می‌شود.

بر اساس آگهی فروش آپارتمان در محله‌ یافت‌آباد که امروز منتشر شده قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری ۱.۳ میلیارد تومان تعیین شده که حدود یک پنجم قیمت مسکن در مناطق شمالی و حتی مرکزی تهران است.

اگرچه در مناطق شمالی تهران، واحدهای کوچک متراژی که به بازار عرضه شده چندان زیاد نیست و اغلب آپارتمان‌ها بالای ۱۰۰ متر مربع هستند، اما نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری در نیمه شمالی تهران معمولا بیش از چهار میلیارد تومان است؛ در حالی که بعضا با نقدینگی کمتر از ۱.۸ میلیارد تومان می‌توان در جنوب تهران صاحب مسکن شد.

در این گزارش قیمت واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع در مناطق مختلف پایتخت را مرور می‌کنیم.

قیمت آپارتمان

با توجه به تراکم جمعیتی در جنوب تهران و ماهیت مصرفی بودن بازار مسکن در این مناطق، پایین بودن سهم معاملات در نیمه جنوبی تهران نسبت به شمال شهر، گزاره‌ غلبه‌ رویکرد سرمایه‌گذاری بر رویکرد مصرفی در بازار مسکن شمال پایتخت تایید می‌شود.

بر اساس برخی برآوردها توسط فعالان بازار مسکن حدود ۸۰ درصد معاملات از نوع سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری است که اغلب در شمال تهران انجام می‌شود؛ به طوری که ۳۸ درصد معاملات در چهار منطقه‌ واقع در نیمه شمالی شهر تهران صورت می‌گیرد. از بین پنج منطقه‌ پایتخت که حدود نیمی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهند تنها یک منطقه (منطقه ۱۰) در جنوب تهران قرار دارد.

ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها