تصمیم دولت درباره افزایش حقوق کارمندان | واریزی 40 میلیونی به حساب این کارمندان

کد خبر: 1215068

با استناد به جدیدترین داده‌های صورت‌های مالی سالیانه منتشر شده بانک‌های دولتی و غیردولتی سال ۱۴۰۰، می‌توان متوسط کل پرداختی کارمندان بانک (شرکت اصلی به جز شرکت‌های فرعی) را پیدا کرد.

تصمیم دولت درباره افزایش حقوق کارمندان | واریزی 40 میلیونی به حساب این کارمندان

اگر ارقام پرداختی آن‌ها را با تورم کالا و خدمات مصرفی به قیمت‌های سال ۱۴۰۱ به‌روزرسانی کنیم، کارمندان بانک «خاورمیانه» با متوسط نفری ماهیانه «۴۱.۶ میلیون تومان» و کارمندان «بانک دی» با متوسط نفری «۱۷.۲ میلیون تومان»، به ترتیب بیشترین و کمترین دریافتی را در بین همه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ داشته‌اند.

این متوسط دریافتی‌ها از مجموع حقوق و دستمزد، مزایا، عیدی و هزینه‌های رفاهی به دست آمده است.

حقوق کارمندان دولت و کارگران چقدر شد؟

بر اساس این گزارش، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت، به‌گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۴ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان رسید.

حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

همچنین نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال 1402 حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد.

منبع: اکونیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها