یارانه نقدی اردیبهشت 900 هزار تومان می شود | اگر یارانه نقدی نمی گیرید بخوانید

کد خبر: 1216622

همچنین این نوع یارانه به عنوان یک ابزار سیاست‌گذاری کلان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اهدافی مانند حمایت از رشد اقتصادی، افزایش شرکت‌پذیری و محافظت از محیط زیست را دنبال می‌کند.

به گزارش سایت خبر آزاد، همچنین این نوع یارانه نقدی به عنوان یک ابزار سیاست‌گذاری کلان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اهدافی مانند حمایت از رشد اقتصادی، افزایش شرکت‌پذیری و محافظت از محیط زیست را دنبال می‌کند.

بعضی از مثال‌های موفق یارانه نقدی عبارت‌اند از:

– برنامه‌ی «جوانان نوآموز» در بنگلادش که به صورت نقدی به جوانان پایین‌دست در مناطق روستایی کمک می‌کند تا در مدارس ثبت‌نام کنند.

– برنامه‌ی «ترشوند» در برزیل که به صورت نقدی به خانواده‌های فقیر در شهرهای بزرگ کمک می‌کند تا هزینه‌های خرید مواد غذایی و لباس را تأمین کنند.

– برنامه‌ی «برکت‌نفت» در ایران که با استفاده از درآمدهای حاصل از فروش نفت، به افراد کم درآمد کمک می‌کند.

– برنامه‌ی «تحول» در مصر که به صورت نقدی به خانواده‌های فقیر در شهرهای بزرگ کمک می‌کند تا هزینه‌های خرید لوازم الکترونیکی و دیجیتالی را تأمین کنند.

سماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، درخصوص انتقادات نسبت به دهک‌بندی‌های افراد در بحث یارانه‌ها و حذف افرادی که مشمول شرایط دریافت یارانه بوده‌اند، گفت: یک کاری که الان در کمیسیون مطرح است و ادامه دارد، مساله دهک‌بندی‌های درست و منطقی است. خب طی راستی‌آزمایی‌هایی که صورت گرفته مشخص شده که بعضی افراد مثلا در دهک سه بودند اما در دهک هفت قرار گرفتند یا دهک شش بودند و در دهک سه قرار گرفته‌اند.​

وی ادامه داد: پیگیری حل مساله و کاهش میزان خطای این اتفاق نیازمند آن است که سامانه طراحی و بررسی دهک‌بندی‌ها به تمامی سرورهای مختلف دستگاه‌ها علی الخصوص ثبت اسناد و انتقال خودرو و… متصل شود و اطلاعات و آمار دقیق را به‌روز دریافت کند که خطای ما در این بحث به کمترین حد برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: خب اگر خطا به کمترین میزان برسد، قطعا برنامه‌ریزی ما دقیق‌تر و بهتر خواهد شد برای مثال در بحث مستمری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی یا مشوق‌هایی که برای این افراد خواهیم داشت از جمله وام‌های بدون بهره برای اشتغالزایی سرپرست خانوارها نیز می‌تواند متکی به آمارهای به‌روز و دقیق‌تری باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها