سود سهام عدالت | سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

اطلاعیه رسمی رئیسی درباره واریز سود سهام عدالت 1402 | منتظر واریز سود 2 میلیونی سهام عدالت باشید

کد خبر: 1217699

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

اطلاعیه رسمی رئیسی درباره واریز سود سهام عدالت 1402 | منتظر واریز سود 2 میلیونی سهام عدالت باشید

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

« سید محمدرضا میرتاج‌الدینی » روز (جمعه) به الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود مجامع حداکثر تا چهار ماه اشاره کرد ‌و افزود: اقدام سازمان بورس در الزام شرکت‌های بورسی برای اصلاح اساسنامه‌ قابل تحسین است؛ زیرا در این صورت شرکت‌های بورسی ملزم می‌شوند تا حداکثر چهار ماه سود مجامع را واریز کنند که این اتفاق به نفع مردم خواهد بود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم از طریق بورس امرار معاش می‌کنند، واریز به هنگام سود مجامع برای سهامداران مفید بوده و همچنین باعث ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: فایده دیگر این اقدام آن است که سود سهامداران عدالت زودتر پرداخت می‌شود و این موضوع دیگر به پایان سال موکول نمی‌شود.

کاهش حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی به چهار ماه

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا سود مجامع کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود، گفت: وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

لازم به ذکر است که سازمان بورس در روزهای پایانی فروردین ماه در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی پس از تصمیم مجمع عمومی به چهار ماه کاهش یافت./ ایرنا

اطلاعیه جدید دولت درباره واریز سود سهام عدالت 1402

سهامی که قرار است به نوزادان متولد ۱۴۰۱ اعطا شود ارتباطی به سهام عدالت ندارد و این تخصیص در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله در بورس) خواهد بود.

سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌‍ای اعلام کرد: روز گذشته وزیر اقتصاد خبر آغاز نام‌نویسی و تخصیص سهام به متولدین سال 1401 را اعلام کرد؛ سهامی که قرار است در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله در بورس) صرفا به متولیدن سال مذکور اعطا شود که تا 24 سالگی، قابل برداشت نخواهد بود.

برخی رسانه‌ها در بازنشر این خبر به اشتباه تخصیص سهام عدالت به نوزادان را در خط خبری خود قرار دادند و برخی نیز اشاره کردند این سهام در قالب طرح جاماندگان سهام عدالت اعطا می‌شود.

در حالی که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قالب یک طرح دیگر در حال پیگیری است که شامل 3.5 میلیون نفر جامانده می‌شود و ارتباطی با سهام نوزادان ندارد.

تخصیص سهام به نوزادان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مهر ماه 1400 مجلس، به نوزادان تعلق خواهد گرفت و از امروز امکان ثبت‌نام آن در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای والدین نوزادان فراهم شده است./تسنیم

سهام عدالت 1.5میلیونی برای متولدین 1401

وزیر اقتصاد اعلام کرد: والدین متولدین ۱۴۰۱ از دوشنبه (۴ اردیبهشت) به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و ازطریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند.

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما اظهار کرد: ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده بود برای نوزادان تازه متولد شده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین  سال ۱۴۰۱ یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر فرد است. با توجه به اینکه منابع این مصوبه فراهم شده است، هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها یعنی سازمان بورس اوراق بهادار و ثبت احوال کشور انجام شده و به دلیل اینکه بستر برای آنکه مردم بدون مراجعه و به راحتی این سهام را دریافت کنند کمی زمان می‌برد؛ حالا این بستر فراهم شده و به مناسبت عید سعید فطر متولدین ۱۴۰۱ می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی گفت: هر کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه کنند و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و بعد وارد حوزه خدمات و مشاوره های فرزند آوری می شوند؛ اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از آن طریق اقدام می‌کنند.

وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: برای آنکه مراجعه یکباره صورت نگیرد از دوشنبه ابتدا برای نوزادان سه ماه اول سال ۴۰۱ ابتدایی در نظر گرفتیم که به سرعت از طریق سامانه کد یکتا دریافت کنند و ثبت نام سجامی آن از طریق دستگاه حاکمیتی صورت خواهد گرفت و یکی از سهام مربوط به صندوق های قابل معامله را پدر یا مادر انتخاب می‌کنند.

وی درباره متولدین ۱۴۰۰ گفت: اجرای ماده ۱۱ قانون از مهر ۱۴۰۰ لازم الاجرا بود اما چون منابع اجرا از سوی سازمان برنامه تامین نشد، با تامین منابع برای متولدین ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

 وزیر اقتصاد گفت: این سهام تا  ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می توانند از آن استفاده کنند./ ایسنا

شرایط و نحوه دریافت سود سهام عدالت

طی اطلاعیه بسیاری از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان که به بورس وارد شده اند، بازنشستگانی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، برای استفاده از سهام شرکت ها و دریافت آن می بایست به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir وارد شده و کد بورسی خود را وارد نمایند.

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان که در ابتدا به نشانی tifco.co بوده و اکنون به سایت szf.ir تغییر کرده است، نهادی خصوصی است که در سال ۱۳۷۴ با هدف حمایت مالی از فرهنگیان بازنشسته تاسیس شد. این موسسه، فرهنگیان را به مشارکت و فعالیت در عرصه ها و بازارهای سرمایه گذاری تشویق کرده و با تحقیق و بررسی دقیق، اقدام به سرمایه گذاری در هلدینگ های مختلف می نماید.

دریافت فیش حقوق فرهنگیان

برای دریافت فیش حقوقی فرهنیگیان باید به سایت اینترنتی my.medu.ir مراجعه کنید.

فیش حقوقی فرهنگیان

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir، سامانه ای جامع می باشد که برای استفاده فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش در سراسر کشور راه اندازی شده است. تمامی معلمان آموزش و پرورش که دارای کد پرسنلی باشند، می توانند به راحتی به این سامانه وارد شده و فیش حقوقی سال مورد نظر خود را دریافت و در صورت نیاز آن را پرینت بگیرند.

سامانه همگام فیش حقوقی فرهنگیان

تا سال گذشته، فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی می بایست به سامانه همگام فیش حقوقی فرهنگیان به آدرس fish.medu.ir مراجعه می نمودند و در صورت دارا بودن رمز همگام می توانستند اقدام به دریافت آن نمایند و رمز عبور سایت همگام زمانی در اختیار معلمان قرار می گرفت که مدیر مدرسه به ثبت نام آن ها در سامانه همگام می پرداخت و اگر به هر دلیلی مانند فراموشی رمز همگام و یا نداشتن آن معلمان نمی توانستند به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان وارد شوند، می بایست به مدیر مدرسه مراجعه می کردند.

اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای جامع در آموزش و پرورش، معلمان نیازی به دارا بودن رمز همگام برای ورود به سامانه my.medu.ir و دریافت فیش حقوقی نداشته و تنها با دارا بودن کد ملی و شماره پرسنلی می توانند وارد پنل کاربری خود در سایت شده و از امکانات متنوع آن استفاده نمایند. همچنین معلمان و فرهنگیان شاغل می توانند با ورود به این سامانه، اقدام به دریافت حکم کارگزینی خود نمایند. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار دادهخ شده است مراجعه نمایند.

سایت آموزش و پرورش اداره کل استان خراسان رضوی

همکار محترم می توانید از سایت MY.MEDU.IR نیز جهت دریافت فیش حقوقی اقدام نمایید. در صورت فراموشی رمز عبور در سایت فوق الذکر می توانید از لینک فراموشی رمز عبور استفاده نمایید.

هم اکنون بیش از ۸۰ درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره اند .برای بهره گیری از سهم کامل دولت و سود ۱۰۰ درصد می توانید تا ۵ در صد حقوق خود،سهام خود را افزایش دهید. همکاران شاغل از شماره پرسنلی بعنوان نام کاربری و بطور پیش فرض از کد ملی همراه با صفر های ابتدایی آن بعنوان کلمه عبور استفاده نمایند.

همکاران بازنشسته از شماره حساب بعنوان نام کاربری بدون صفرهای ابتدای آن و بطور پیش فرض از کد پرسنلی بعنوان کلمه عبور استفاده نمایند پس از ورود به سایت امکان تغییر رمز برای هر دو گروه وجود دارد. بازنشستگان-بازنشستگی

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir ثبت کد بورسی

طی اطلاعیه بسیاری از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان که به بورس وارد شده اند، بازنشستگانی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، برای استفاده از سهام شرکت ها و دریافت آن می بایست به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir وارد شده و کد بورسی خود را وارد نمایند تا شرکت ها بتوانند بخشی از سهام خود را به اعضای صندوق اختصاص دهند.

البته لازم به ذکر است که بازنشستگان فرهنگی که قبل از سال ۱۳۹۴ بازنشسته شده اند، می بایست کد بورسی خود را در سایت saham.tadbir-atlas.ir ثبت نمایند و فرهنگیانی که بعد از سال ۱۳۹۴ بازنشسته شده اند اطلاعات کد بورسی خود را در سایت szf.ir وارد کنند. به منظور راهنمایی بیشتر کاربران، در ادامه نحوه ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir ثبت کد بورسی ارائه شده است.

ابتدا آدرس سایت szf.ir را در مرورگر خود وارد نمایید. پس از ورود به سایت از منوی اصلی سایت بر روی “امور اعضا و استان ها” کلیک نموده و و بر روی گزینه “مشاهده صورت وضعیت” کلیک نمایید.

در صفحه بعدی، اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، کد پرسنلی، تاریخ تولد و شماره شناسنامه را وارد نمایید.

پس از ورود به پنل کاربری شخصی، مراحل و روند مربوط به ثبت کد بورسی را تکمیل نمایید. متقاضیان توجه داشته باشند که استفاده از سهام صندوق ذخیره فرهنگیان شرایط خاصی نداشته و تمامی فرهنگیان اعم از فرهنگیان شاغل و بازنشسته می توانند با ثبت کد بورسی خود در سامانه www.szf.ir، از امکانات این سهام استفاده نمایند.

واگذاری سهام شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از اردیبهشت

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: واگذاری سهام شرکت‌های صندوق به اعضای این موسسه از اردیبهشت‌ امسال آغاز می‌شود. حمیدرضا نجف‌پور کردی با اعلام خبر آغاز سهام شرکت‌ها، اظهارداشت: در تقسیم سهام صندوق میان اعضا، اصل بر رعایت عدالت است و هر کدام از فرهنگیان که به اندازه یک ریال از ارزش مالکانه موسسه سهم داشته باشند باید حق آنها به صورت کامل پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری سهام شرکت‌های موسسه به فرهنگیان به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود، افزود: واگذاری سهام به فرهنگیان به صورت کاملا دقیق، محاسبه شده و اطمینان‌بخش انجام می‌شود؛ به طوری که در حق کسی اجحافی صورت نگیرد؛ بنابراین در مرحله نخست، سهام بازنشستگان به آنها واگذار خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه واگذاری سهام به فرهنگیان تا آخرین شرکت و سهام صندوق ادامه خواهد داشت، گفت: براساس اساسنامه موسسه، اعضا در زمان بازنشستگی سهم‌الشرکه و سهم خود از ارزش مالکانه موسسه را دریافت می‌کنند؛ بنابراین سهام اعضای شاغل نزد صندوق مدیریت شده و در زمان بازنشستگی به آنها تقدیم خواهد شد.

فرهنگیان کد بورسی دریافت کنند

نجف‌پور کردی بر اهمیت اطلاع‌رسانی به تک‌تک فرهنگیان درباره طرح ارزش مالکانه تاکید کرد و اظهارداشت: بازنشستگان با مراجعه به وب سایت موسسه به آدرس https://www.szf.ir بخش مشاهده صورت وضعیت و یا به طور مستقیم از آدرس https://mb.szf.ir وارد سامانه صورت وضعیت اعضا شده و در بخش مشخصات پرسنلی، کد بورسی و شماره همراه خود را وارد کنند تا سهام صندق به آنها واگذار شود.

وی ادامه داد: افرادی هم که کد بورسی ندارند لازم است به سایت سجام و یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کرده و کد بورسی خود را دریافت کنند و سپس آن را در سایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت کنند.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در جریان واگذاری سهام، عدالت کامل رعایت شده و سهام فرهنگیانی که کد بورسی خود را بعدا ثبت می‌کنند، نزد صندوق محفوظ است و در مراحل بعدی به آنها واگذار خواهد شد.

وی افزود: هر تعداد از سهام شرکت‌ها که به بازنشستگان تقدیم می‌شود، توسط خود آنها قابل مدیریت و فروش است و صندوق در آن دخل و تصرفی نخواهد داشت.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: خواهش ما از اعضای موسسه و در گام نخست از بازنشستگان، انصرافی‌ها و خانواده فوت‌شدگان این است که اطلاعات بورسی را در سایت موسسه ثبت کنند تا مقدمات کار را با سازمان بورس پیش ببریم و سهام را به آنها تقدیم کنیم.

ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان ویژه بازنشستگان فرهنگی بعد از سال ۱۳۹۵

یکی از امکاناتی که برای شاغلین و بازنشستگان فرهنگیان فراهم شده است امکان ثبت کدبورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان می باشد. برای ثبت کد بورسی صندوق ذخیره فرهنگیان لازم است تا حتما فرد اطلاعات بورسی خود را وارد نمایند.

شاغلان و افرادی که بعد از سال ۱۳۹۵ بازنشسته شدند، می توانند از طریق سایت szf.ir وارد سامانه صورت وضعیت اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان شده و در بخش مشخصات پرسنلی، کد بورسی خود را وارد نمایند.

افرادی که پیش از سال ۱۳۹۵ بازنشسته شدند، از طریق سامانه saham.tadbir-atlas.ir می توانند کد بورسی خود را وارد کنند.

حال ممکن است با این سوال مواجه باشیم که «چگونه کد بورسی دریافت کنیم» در پاسخ به این سوال باید بگوییم هر فردی برای دریافت کدبورسی لازم است تا ابتدا به سایت سجام sejam.ir مراجعه کرده و ثبت نام خویش را تکمیل نماید. پس از دریافت پیامک کد ۱۰ رقمی احراز هویت سجام را انجام داده و کد بورسی خود را دریافت می کنید./اندیشه معاصر

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها