واریز سود 100 هزارتومانی به پرتفوی سهام عدالتی ها | ارزش سهام عدالت قابل فروش 20 میلیون و 586 هزارتومان شد

کد خبر: 1218285

شاخص کل بورس امروز نیز با بازدهی مثبت بسته شد؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت روز دوشنبه چقدر بود؟

واریز سود 100 هزارتومانی به پرتفوی سهام عدالتی ها | ارزش سهام عدالت قابل فروش 20 میلیون و 586 هزارتومان شد

شاخص کل بورس امروز نیز با بازدهی مثبت بسته شد؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت روز دوشنبه چقدر بود؟

شاخص کل بورس امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه روند صعودی داشت و با افزایش 0.05 درصدی به محدوده دو میلیون و 480 هزار واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز با رشد بیش از هشت هزار واحدی در محدوده 824 هزار واحدی ایستاد.

امروز دوشنبه سهام عدالت امروز همسو با شاخص کل حرکت کرد و روند مثبتی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با افزایش 0.4 درصدی به 19 میلیون و 120 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 95 تومانی به 34 میلیون و 310 هزار تومان رسید./تجارت‌نیوز

untitled

بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، از ابتدای اردیبهشت ماه ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ برای دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است، و طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه جوانی جمعیت تا روز دوشنبه(۱۰ اردیبهشت ماه) ۲۲۴ هزار و ۶۳۳ نفر بوده و از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۹۱۶ ثبت نام کننده اقدام به انتخاب صندوق کرده اند.

واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ در حال انجام است و با توجه به اینکه سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد، انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی، مشمولان با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهند.

لازم به یادآوری است که بودجه اختصاص داده شده در بند (ر) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به این منظور در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۰۰ هزار والد تخصیص داده شده است.

متولدین نیز به شرح ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام توسط والدین فراخوان می‌شوند که در حال حاضر برای متولدین سه ماه نخست امکان ثبت‌نام وجود دارد و برای متولدین سه فصل دیگر به زودی جدول زمان‌بندی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهر ماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا بوده اما علت عدم اجرا برای متولدین ۱۴۰۰، آماده نشدن دستورالعمل اجرایی به دلیل پیچیده بودن فرآیند اجرا بوده است.در حال حاضر اعتبار لازم برای متولدین ۱۴۰۱ تخصیص داده شده و به محض تخصیص اعتبار برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، فرآیند ثبت‌نام آنها نیز اعلام خواهد شد.

او در ادامه افزود: اگر جلسه شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ که از سه قوه در آن عضو هستند (که البته امسال تنها یکبار جلسه آن‌ها تشکیل شده است) تا پایان سال تشکیل شود و فرصتی اگر باقی بماند امکان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان وجود دارد.

در نهایت نیز در ۱۶ اسفند احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: با مصوبه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، هموطنان که فاقد سهام عدالت بودند (حدود ۳.۵ میلیون نفر) در روز‌های آینده مالک سهام عدالت خواهند شد.

طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگانی که سال ۱۴۰۱ بی نتیجه ماند

در حالی که جاماندگان سهام عدالت منتظر دریافت سهام خود بودند قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در صفحه شخصی خود نوشت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، تکلیف بودجه امسال بود و فعلا مشخص نیست در بودجه سال آینده چه تصمیمی در این مورد گرفته شود، اما امسال (۱۴۰۱) به دلیل مخالفت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با پرتفوی مربوطه، این موضوع به نتیجه نرسید.

جاماندگان مشمول دریافت سهام عدالت تا پایان سال سهام دریافت می کنند

اعطای سهام عدالت به جاماندگان موضوعی که با رفت و برگشت‌های بسیار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود، اما چهارشنبه ۳۰ فروردین احسان خاندوی، وزیر امور اقتصادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، خبری جدید در خصوص اعطای این سهام داد و گفت: با توجه به اینکه از نظر مجلس و دولت افراد مشخص شده مستحق‌ترین گروه برای دریافت سهام عدالت هستند، دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد که جاماندگان در این بخش تا پایان سال سهام عدالت دریافت کنند.

مجلس پیگیر اعطای سهام عدالت به جاماندگان است

اعطای سهام عدالت به جاماندگانی که در بودجه امسال نیز در خصوص آن تاکید شده و  شهبازی نماینده مجلس در رابطه با آنن گفت: مجلس نیز از قبل پیگیر اعطای سهام عدالت به جاماندگان بود و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز پیش بینی شده است و در کل مجلس پیگیر و به دنبال اعطای سهام عدالت به جاماندگان است و بسیار تاکید دارد که این انتقال سهام امسال انجام گیرد.

اما جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

پیش از این راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت اعلام کرده بود: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیئت دولت تصویب کرد، شرایط فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان، موضوعی که با توجه به در برگیری آن  بسیاری از افراد را چشم انتظار تحقق وعده ها در خصوص نهایی شدن انتقال این سهام نگه داشته است،  اعطای سهامی که به گفته وزیر اقتصاد در بودجه امسال نیز  همانند سال گذشته پیش بینی شده است؛ حالا باید منتظر ماند و دید که سرانجام طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان، امسال به نتیجه خواهد رسید یا مانند سال گذشته بی ثمر خواهد ماند؟

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها