با ۲.۵ میلیارد کجای تهران می توان خانه خرید؟+ جدول

کد خبر: 1218749

اگر واقع‌بین باشیم الان برای خرید آپارتمان در تهران با بودجه دو تا ۲.۵ میلیارد باید بی‌خیال خانه‌هایی با متراژ بالا شویم و تمرکزمان را روی مناطق جنوبی پایتخت بگذاریم

با ۲.۵ میلیارد کجای تهران می توان خانه خرید؟+ جدول

 خانه‌های دو تا ۲.۵ میلیارد طبق آخرین آمارهای رسمی تقریبا ۱۰ درصد از حجم معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص دادند. بانک مرکزی می‌گوید در اولین ماه زمستان پارسال چیزی نزدیک ۱۰ هزار آپارتمان مسکونی در پایتخت معامله شده که از این تعداد تقریبا هزار واحد با قیمتی بین دو تا ۲.۵ میلیارد خرید و فروش شدند. حالا تقریبا چهار ماه از انتشار آخرین گزارش رسمی تحولات مسکن تهران می‌گذرد و احتمالا به‌خاطر تورم، اعداد و ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها بالاتر رفته است. اگر واقع‌بین باشیم الان برای خرید آپارتمان در تهران با بودجه دو تا ۲.۵ میلیارد باید بی‌خیال خانه‌هایی با متراژ بالا شویم و تمرکزمان را روی مناطق جنوبی پایتخت بگذاریم.

قیمت آپارتمان ۴۷ متری در محله فلاح واقع در منطقه ۱۷ تهران توسط فروشنده‌ای دقیقا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. به‌این ترتیب فروشنده قیمت پیشنهادی خودش را بابت هر متر تقریبا ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درنظر گرفته که نسبت به متوسط قیمت خانه‌های منطقه ۱۷ در دی‌ماه پارسال تقریبا دو برابر است. این خانه را سال ۸۸ در فلاح ساختند و داشتن پارکینگ را باید مهمترین امکانات آن بدانیم، چون باوجود قرار گرفتن در طبقه دوم آسانسور ندارد.

ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران براساس آمارهای رسمی منطقه ۱۸ است و در محله یافت‌آباد یک خانه ۵۴ متری را دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان می‌فروشند. خانه‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم ۱۲ سال پیش ساخته شده و فقط انباری دارد. از طرفی رقم پیشنهادی فروشنده برای هر متر از این خانه تقریبا ۳۸ میلیون تومان اعلام شده و این عدد از میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۱۸ در دی‌ماه پارسال تقریبا ۱۰ میلیون تومان بیشتر است.

مالک آپارتمان ۷۰ متری در شهرری که جزو منطقه ۲۰ به‌حساب می‌آید، چشم‌انتظار خریداری است که بتواند دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند. به‌این ترتیب خریدار باید برای هر متر از این خانه تقریبا ۳۵ میلیون تومان کنار بگذارد که این عدد از میانگین قیمت خانه‌های آن منطقه در دی‌ماه پارسال پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سلسبیل تقریبا در مرکز تهران قرار دارد و یکی از محله‌های قدیمی و معروف منطقه ۱۰ است. آمار نشان می‌دهد دی‌ماه پارسال خانه‌های این محدوده به‌طور میانگین متری ۳۹ میلیون تومان معامله شدند، اما الان فروشنده آپارتمان ۴۵ متری رقم ۴۷ میلیون و تقریبا ۷۰۰ هزار تومان را به‌عنوان قیمت هر متر زیر نظر گرفته است. یعنی خریدار باید موقع معامله دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به حساب مالک قبلی واریز کند. واحد مورد نظر طبقه سوم ساخته شده، اما در ساختمان خبری از آسانسور نیست و واحد بدون پارکینک فروخته می‌شود.

قیمت آپارتمان ۴۴ متری در محله مسعودیه تهران دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی خریدار باید توانایی پرداخت ۴۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان برای هر متر را داشته باشد که این عدد ۵۵ درصد از میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۱۵ تهران در دی‌ماه پارسال بیشتر است. پارکینگ و انباری جزو امکاناتی که فروشنده در آگهی اشاره کرده، اما مثل اغلب واحدهایی که تا اینجا بررسی کردیم، خبری از آسانسور نیست.

جیحون یکی دیگر از محله‌های قدیمی منطقه ۱۰ است که آمارهای رسمی میانگین قیمت خانه‌های این محدوده در دی‌ماه پارسال را به‌شکل میانگین متری ۳۹ میلیون تومان ارزش داشتند. حالا مالک یک خانه ۳۵ متری رقم پیشنهادی خودش را متری ۷۰ میلیون تومان تعیین کرده و تصمیم گرفته قیمت واحد را دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تعیین کند. واحد را سال ۸۷ ساختند و به‌جز انباری چیز دیگری در چنته ندارد.

آپارتمان ۴۱ متری را در نازی‌آباد تهران دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون می‌فروشند. فروشنده این خانه عدد تقریبی ۶۱ میلیون را بابت هر متر زیر نظر دارد که این رقم نسبت به متوسط ارزش خانه‌های منطقه ۱۶ در دی‌ماه پارسال که نازی‌آباد را در خود جای داده، تقریبا دوبرابر است. این یکی ۱۶ سال قبل ساخته شده و بدون آسانسور و پارکینگ به‌فروش می‌رسد.

مشخصات خانه‌های دو تا ۲.۵ میلیارد در تهران

موقعیت

متراژ

عمربنا

مهمترین امکانات

قیمت

قیمت هر متر

فلاح

۴۷ متر

۱۴ سال

پارکینگ

۲.۵ میلیارد

۵۳.۲ میلیون

یافت‌آباد

۵۴ متر

۱۲ سال

انباری

۲.۰۵ میلیارد

۳۸ میلیون

شهرری

۷۰ متر

سه سال

پارکینگ

۲.۴ میلیارد

۳۵ میلیون

سلسبیل

۴۵ متر

۱۹ سال

انباری

۲.۱۵۰ میلیارد

۴۷.۷ میلیون

مسعودیه

۴۴ متر

۱۸ سال

پارکینگ و انباری

۲.۱۵۰ میلیارد

۴۸.۸۶۰ میلیون

جیحون

۳۵ متر

۱۵ سال

انباری

۲.۴۵۰ میلیارد

۷۰ میلیون

نازی‌آباد

۴۱ متر

۱۶ سال

انباری

۲.۵ میلیارد

۶۱ میلیون

فرارو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها