دستور بورس به حقوقی‌ها برای فروش سهام صحت دارد؟

کد خبر: 1219903

مدیر عامل و عضو هیات مدیره هلدینگ مالی توسعه توکا فولاد گفت: صحبت‌های مطرح شده مبنی بر دستور سازمان بورس به حقوقی‌ها برای فروش سهام صحت ندارد و به هیچ عنوان چنین بحثی نبوده است.

دستور بورس به حقوقی‌ها برای فروش سهام صحت دارد؟

«محمد بختیار نصرآبادی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در واکنش به حاشیه‌های مطرح شده مبنی بر دستور سازمان بورس به حقوقی‌ها برای فروش سهام، اعلام کرد: هفته گذشته سازمان بورس نه به حقوقی‌ها، بلکه به بازارگردان‌ها به صورت تلفنی یا شفاهی نکاتی را تذکر داد، سپس پیرو آن نکات برای هماهنگی، جلسه‌ای در شرکت بورس با محوریت خود شرکت بورس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در آن جلسه هم از مسوولان سازمان بورس کسی حضور نداشت، گفت: عموما این جلسات سالی ۲ یا سه بار برگزار می‌شود که این جلسه هم با حضور نمایندگان صندوق‌های بازارگردانی بزرگ به‌منظور هماهنگی‌های بیشتر در اجرای تعهدات بازارگردانی برگزار شد.

نصرآبادی خاظرنشان کرد: مبحث جلسه کاملا فنی و برای رفع دغدغه و نگرانی‌های بازارگردان‌ها بود و نکاتی درباره عملکرد بازارگردان‌ها ذکر شد که مربوط به رشد اخیر بازار نبود، بلکه برای ۶ ماه گذشته بود.

مدیر عامل و عضو هیات مدیره هلدینگ مالی توسعه توکا فولاد با بیان اینکه در آن جلسه اشاره شد که هر کسی در هر نمادی چگونه بازارگردانی کرده و کجا با دستورالعمل همخوانی و کجا همخوانی نداشته است؟ ادامه‌داد: جلسه برگزار شده کاملا فنی بود و در ادامه جلسه هم بازارگردان‌ها مسائل خود را دوباره بدون ارتباط به رشد اخیر بازار مطرح کردند که از جمله این مسائل، معاملات الگوریتمی در بازارگردانی بود که چقدر امکان دارد این معاملات به صورت دستی یا الگوریتمی انجام شود؟

وی اضافه‌کرد: همچنین مسائلی هم درباره تمام شدن سهم موجود در صندوق‌های بازارگردانی به‌خاطر اجرای تعهدات بود و تعاملاتی که صندوق‌های بازارگردانی از شرکت بورس انتظار داشتند انجام شود.

نصرآبادی با تاکید بر اینکه این جلسه با محوریت رعایت دستورالعمل بازارگردانی در سمت خرید و فروش بود، اظهار اشت: شرکت بورس تاکید داشت در جایی که باید دامنه مظنه را رعایت کنید و حتی سفارش خرید گذاشته شود، همچنین اعلام شد که این اقدام مطابق با دستورالعمل انجام شود.

مدیر عامل و عضو هیات مدیره هلدینگ مالی توسعه توکا فولاد اعلام‌کرد: در آن جلسه بحث سر این نبود که فروش انجام شود، بلکه تاکید بر این بود که سفارش خرید در سیستم نگه داشته شود.

وی اظهار داشت: بنابراین اینکه این جلسه با محتوای ذکر شده برای فشار فروش بوده، صحت ندارد و به هیچ عنوان چنین بحثی نبوده است.

نصرآبادی بیان‌داشت: نکته بعدی که به عنوان بازارگردان مطرح می‌کنیم این است که ناشر این انتظار را دارد تا در زمان افت بازار منابعی به منظور اجرای تعهدات سمت خرید تزریق شود، همچنین فروش انجام و منابع آزاد شود.

مدیر عامل و عضو هیات مدیره هلدینگ مالی توسعه توکا فولاد با تاکید بر اینکه متغیرهای اقتصادی در ۲ هفته گذشته و امروز هیچ تغییری نکرده است، گفت: حتی قیمت ارز هم کمی به سمت بالا رشد کرده است، بنابراین جای نگرانی چندانی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

وی خاطرنشان‌کرد: بازارگردان‌ها هم سمت این نیستند که فشار مضاعف یا اشتباهی را به بازار وارد کنند، بلکه به دنبال این هستند تا فقط نقش خود را برای نقدشوندگی بازار به میزان تعهدی که دستورالعمل به آن‌ها داده است اجرا ‌کنند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها