یارانه نقدی 800 هزارتومانی اردیبهشت واریز شد | خبر مهم برای جاماندگان یارانه | برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

کد خبر: 1220217

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۷ مربوط به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه قابل برداشت است.

 یارانه نقدی 800 هزارتومانی اردیبهشت واریز شد | خبر مهم برای جاماندگان یارانه | برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا اردیبهشت ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گزارش سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله 147 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز چهارشنبه 20  اردیبهشت ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اردیبهشت ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه 1401قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اردیبهشت ماه 1402 را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

  متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

حبیب‌الله آسوده در نشستی خبری از تفاهم نامه‌ای میان مدیرعامل فولاد هرمزگان برای حمایت از ۲۰ هزار یتیم استان با سرانه ماهی ۵۰ هزارتومان طی یکسال خبر داد و گفت: امید است شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی در استان‌ها بتوانند در کنار مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه محرومیت زدایی به ویژه در حوزه ایتام و تامین مسکن و اشتغال کمک کنند.

آسوده با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان و کمک‌های صورت گرفته، درباره طرح اکرام و ایتام گفت: در بحث اکرام و ایتام و جذب حامی ۹۱ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: پیش بینی ما جذب ۱۵۰ هزار حامی بود درحالیکه ۲۰۴ هزار حامی در طرح اکرام ایتام ثبت نام کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اطعام مهدوی گفت: در این زمینه یک موضوع اطعام بود اما موضوع مهم ترویج سنت حسنه اطعام با نام مبارک حضرت مهدی (عج) است.

به گفته وی، بیش از ۱۰ هزار آشپزخانه مردمی با محوریت مراکز نیکوکاری، مساجد، بسیج و گروه‌های جهادی و مردمی فعالیت خود را در طرح اطعام انجام دادند.

وی با اشاره به کمکهای انجام شده در اطعام مهدوی اعلام کرد که بیش از ۹۰ در صد رشد نسبت به سال گذشته وجود داشته است و در مجموع حدود ۴۶ میلیون اطعام و افطاری ساده و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی معتقد است که کمیته امداد در زمینه طرح اطعام وظیفه راهبردی خود را انجام داد و وظیفه اجرایی و عمل خیر را مردم انجام دادند و به هیچ وجه از اعتبارات دولتی در اطعام هزینه‌ای نشد. همچنین استانها و شهرستانها به تناسب شرایط خود پویش‌های محلی و بومی را راه اندازی کردند و نتیجه آن منجر شد شرایط قابل قبولی را در بحث اطعام داشته باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به طرح اکرام و ایتام یادآور شد: ارسال عدد یک به ۳۰۰۰۳۳۳۳ برای اکرام ایتام و محسنین است که پس از آن همکاران با آنها تماس خواهند گرفت.

به گفته آسوده، حدود ۱۲۸ هزار عدد “یک” در ماه رمضان به این سرشماره ارسال شد که این تعداد ۳۷ درصد به عنوان حامی اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که رقمی حدود ۴۸ هزار است. ۱۳ درصد پیامک را تکراری ارسال کرده بودند، ۱۲ درصد درخواست راهنمایی داشتند، ۱۶ درصد اعلام کردند پیامک اشتباه شده است و ۲۲ درصد پاسخگو نبودند اما در عین حال تاکید شده که دوباره با آنها تماس گرفته شود.

بنابر اظهارات وی هفت استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، تهران، همدان و خوزستان شرایط خوبی در جذب حامی داشتند.

آسوده با بیان اینکه ۵۴ درصد حامیان ثبت نام شده از زنان بودند، گفت: ۳۰ درصد از کسانی که در این طرح ثبت نام کردند شغل خود را “آزاد” ثبت کردند. ۲۲ درصد خانمها شغل “خانه دار” اعلام کردند. ۱۲ درصد اساتید و معلمان و ۱۰ درصد کارمندان و مابقی در سایر مشاغل بودند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه اولین پرداختی هر حامی به طور متوسط ۸۰ هزار تومان بوده است، افزود: مردم می‌توانند با پویش هر خانواده ایرانی یک حامی با ۱۰ هزار تومان حامی یک فرزند باشد. همچنان مردم می‌توانند در این پویش «هر خانواده ایرانی یک حامی» عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند و همکاران با آنها تماس می‌گیرند یا از طریق سایت اکرام وارد شوند و ثبت نام کنند و پس از ثبت نام، شماره حساب مجازی به آنها داده می‌شود و فرزند خود را انتخاب می‌کنند و مستقیم مبلغ به حساب فرزند واریز خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین درباره سقف سرانه کمک به ایتام گفت: امسال سقف سرانه برای خانواده یتیمی که بیمار ندارند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده دارای بیمار را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

آسوده با اشاره به فطریه و کفارات نیز به ارائه آماری پرداخت و یادآور شد: مردم در روز عید فطر و بعد از یک ماه روزه داری عید خود را با کمک به فقرا و نیازمندان به پایان می رسانند و این سنت خوبی است. امسال در زمینه فطریه براساس آخرین آمارهای ثبت شده ۶۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته وجود داشته است.

به گفته وی، در عید فطر امسال ۵۸۰ میلیارد تومان شورای زکات جمع آوری کرده است. این شورا ۱۱ عضو دارد و یکی از اعضا کمیته امداد است و هر نهادی که بخواهد فطریه و کفاره جمع آوری کند باید از این شورا مجوز بگیرد.

آسوده با اشاره به اینکه امسال ۵۰ هزار پایگاه از تمام نهادهایی که مجوز داشتند فطریه جمع آوری کردند، افزود: ۶۹ میلیارد از این مبلغ توسط کمیته امداد جمع آوری و توزیع شده است که ۱۲ درصد زکات جمع آوری شده را شامل می شود. رشد کلی شورای زکات ۶۱ درصد بوده اما رشد کمیته امداد در جمع آوری فطریه زکات ۹۵ درصد بوده است.

آسوده با اشاره به اینکه در همان روز اول بعد از عید فطر بخشی از وجوه فطریه را به دست نیازمندان رساندیم، گفت: فطریه، کفاره و صدقه هر منطقه به دست نیازمندان همان منطقه رسانده می شود.

وی همچنین در خصوص پرداخت صدقات نیز گفت: سال گذشته در حوزه صدقات ۹۹ درصد برنامه ها محقق و ۱۹ درصد رشد داشتیم که البته از مقدار مورد انتظار ما کمتر بود که دلیل آن این است که پول نقد در دست مردم کمتر است و روش‌های نوین هنوز در جامعه جا نیفتاده است، اما روند روبه رشد است./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها