تعهد مرغداران به تثبیت قیمت مرغ تا فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 1220227

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ اکنون ۷۳ هزار تومان است، گفت: اتحادیه مرغداران متعهد شده مشروط بر اینکه بهای مواد اولیه ثابت باشد، قیمت مرغ تا فروردین ۱۴۰۳ ثابت بماند.

 تعهد مرغداران به تثبیت قیمت مرغ تا فروردین ۱۴۰۳

 سیدمحمد آقامیری درباره افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی باید هم از تولیدکننده و هم از مردم به عنوان مصرف‌کننده حمایت کند.

وی با بیان اینکه مرغداران سال گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشتند و قیمت مرغ برای مصرف‌کننده ۶۳ هزار تومان بود، ادامه داد: باوجود اینکه سایر هزینه‌های مربوط به تولید گوشت مرغ نزدیک ۲۰ درصد و بیشتر از آن افزایش قیمت داشت، اتحادیه تقاضای افزایش قیمت مرغ حداکثر ۱۵ درصد را داشت که با این درخواست اتحادیه موافقت شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت لبنیات نیز گفت: قیمت این محصول از قیمت شیر تبعیت می کند، همان گونه که قیمت شیر افزایش ۲۵ درصدی داشته و از ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده، به میزان استفاده از شیر به عنوان ماده اولیه، محصول لبنی هم می‌تواند افزایش قیمت داشته باشد.

آقامیری به این مطلب هم اشاره کرد که این تصمیم به مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیاز دارد زیرا افزایش برخی از محصولات لبنی نیازمند مصوبه است و بدون مجوز، اجازه افزایش قیمت ندارند./ خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها