رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز اردیبهشت

کد خبر: 1222303

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت) با چهار هزار و ۷۸۴ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار واحدی ایستاد.

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز اردیبهشت

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۸۶ واحد افزایش به ۷۶۴ هزار و ۵۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۱۱ واحد رشد به ۴۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۷۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۰۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۹۹ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۹۳ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۷۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۰۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۴۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۳۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۲۳۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، بانک ملت (وبملت)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۰۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۱ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۱۴۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۱ هزار و ۸۹۹ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، صنایع مادیران (مادیرا)، کشتیرانی دریای خزر (حجزر) و بیمه دی (ودی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پالایش نفت شیراز (شراز)، بانک دی (دی)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، نفت پاسارگاد (شپاس)، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها