عیدی رئیسی بمناسبت ولادت امام رضا به یارانه بگیران | امشب؛ واریز 1 میلیون بحساب همه مردم ؟

کد خبر: 1223762

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در کشور توضیح داد.

عیدی رئیسی بمناسبت ولادت امام رضا به یارانه بگیران | امشب؛ واریز 1 میلیون بحساب همه مردم ؟

یارانه / یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

علیرضا عسگریان معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: دو سال است که اجرای این طرح آغاز شده است و طرح اشاره‌شده در سه مرحله به‌صورت آزمایشی انجام شده و پایلوت سوم آن تقریباً کشوری بوده است البته اگر قرار است به‌صورت سراسری و قطعی اجرا شود باید زیرساخت‌های مورد نظر فراهم شود.

وی با بیان اینکه وزارت رفاه بالغ بر 90 درصد آمادگی اجرای طرح کالابرگ را به‌صورت سراسری دارد، گفت: در زمان حاضر توانسته‌ایم حداقل در 48 هزار نقطه در کشور با فروشگاه‌ها و از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای به توافق برسیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بنا دارد که این طرح را به‌صورت جدی اجرا کند که به گروه‌های مختلف مخصوصاً گروه‌های محروم و دهک‌های پایین کمک بکند البته وزارت رفاه نقطه‌یابی‌هایی را انجام داده است و امیدواریم طی چند روز آینده میزان آمادگی‌مان به 95 الی 99 درصد برسد و اگر دولت اعلام بکند ما حاضریم زیر اجرای طرح برویم.

عسگریان همچنین گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال قبل از اتمام فصلی که در آن قرار داریم مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم و در این مرحله به‌احتمال زیاد غیر از یارانه مبالغی هم برای کمک به سه دهک اول پرداخت شود.

واریز یارانه نقدی 1 میلیونی برای این دهک ها

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد ۵۷۹ خانوار، ۵۱۴ دوقلو، ۵۲ سه قلو و ۳ خانوار چهار قلو از خدمات حمایت بهزیستی استان بوشهر بهره‌مند هستند.

حسین اسدی‌راد ظهر امروز در سرکشی از خانواده‌های چند قلویی در بوشهر با بیان اینکه بهزیستی به خانواده‌های دارای چند قلویی خدمات ارائه می‌کند، اظهار داشت: به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تأمین کردن بخشی از هزینه‌ها مالی این خانواده‌ها، بهزیستی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

وی از پرداخت مستمری تا سن شش سالکی به چندقلوها خبر داد و ادامه داد: فرزندان خانواده‌های چند قلو تا پایان سن شش سالگی از خدمات دریافت مستمری، مشاوره، تسهیلات خوداشتغالی در صورت بیکاری بهره‌مند هستند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به بهره‌مندی ۵۷۹ خانوار دارای فرزند چند قلویی از خدمات بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد ۵۷۹ خانوار، ۵۱۴ دوقلویی، ۵۲ سه قلویی و ۳ خانوار چهار قلویی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

اسدی راد با بیان اینکه پرداخت مستمری به چندقلوها بر اساس بعد خانوار آنان است افزود: خانواده‌های دارای فرزند دو قلویی بعد خانوار ۴ نفره مبلغ ماهانه ۱.۴ میلیون تومان ، ۵ نفره یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و خانواده‌های سه قلو و بالاتر نیز مبلغ یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان دریافت می‌کنند.

در هم راستا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگویی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است خاطر نشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نزدیک ۳۰ سال است و میانگین فاصله بین ازدواج تا فرزندآوری ۵ سال است.

قاسم برجوئی‌فرد، بوشهر را چهارمین استان نابارور کشور دانست و اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۶ درصد مزدوجین در کشور متأسفانه با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی از کاهش جمعیت خبر داد و گفت: سال ۱۴۸۰ ، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و بر اساس نرخ باروری، جمعیت کشور در حال کاهش است.

برجوئی‌فرد از افزایش جمعیت سالمندی خبر داد و اضافه کرد: هزینه نگهداری سالمندان زیاد است و در صورتی‌که همین روند جمعیت پیش رود مطمئناً در آینده با مشکلات متعددی بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها