خبر خوش برای یارانه بگیران | 4 یارانه جدید دولت برای یارانه بگیران | یارانه «سوخت» و «آب و برق» در راه است؟

کد خبر: 1228510

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به شارژ کالابرگ‌های الکترونیکی همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم (افزایش 20 درصدی اعتبار یارانه) گفت که مشمولان با نصب برنامه کاربردی «شما» در موبایل خود می‌توانند تمامی اطلاعات دراین‌خصوص را ملاحظه کنند.

خبر خوش برای یارانه بگیران |  4 یارانه جدید دولت برای یارانه بگیران  | یارانه «سوخت» و «آب و برق» در راه است؟

علیرضا عسگریان درباره آغاز طرح جدید کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک اول اظهار کرد: به دنبال حذف ارز ترجیحی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مبلغ یارانه به مقدار زیادی افزایش پیدا کرد و مبلغ آن از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت یارانه منوط به این بود که ۱۱ قلم اساسی تغذیه‌ای حاوی ۲۵۰۰ کالری و شامل قند و شکر، تخم‌مرغ، ماست، شیر، برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات و روغن به سبد کالایی و سفره مردم تعلق بگیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قیمت این سبد در اردیبهشت سال گذشته ۴۳۶ هزار تومان بود که الان ۸۳۶ هزار تومان است و این یعنی مبلغ سبد از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

عسگریان ادامه داد: مبنای پرداختی اولیه برای خرید این سبد ۴۳۶ هزار تومان است که افراد باید خودشان پرداخت کنند؛ اما مابه‌التفاوت آن با سبد سال گذشته را، کالابرگ پرداخت می‌کند.

وی گفت: برای جبران ۲۰ درصد افزایش نرخ تورم، این شرط گذاشته شده که هر نفر ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومانِ خودش را خرید کند. هم‌وطنان اگر هر ماه ۳۲۰ هزار تومان از این یارانه خرید کنند کارت آنها ۸۰ هزار تومان شارژ می‌شود و اگر خریدی صورت نگیرد ۸۰ هزار تومان فقط در همان ماه حذف می‌شود و ماه بعد اگر مجدداً ۳۲۰ هزار تومان خرید کنند، ۸۰ هزار تومان به کارت واریز می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: دولت برای نان و دارو و سوخت و آب و برق یارانه جداگانه و مستقلی در نظر گرفته است.

عسگریان در پاسخ به این پرسش که هم‌وطنان لیست فروشگاه‌های فعال برای طرح کالابرگ را از چه منبعی تهیه کنند گفت: هم‌وطنان با نصب برنامه کاربردی «شما» در موبایل خود می‌توانند تمامی اطلاعات دراین‌خصوص را ملاحظه کنند ضمن اینکه با باز کردن یک پنجره در این نرم‌افزار و روشن‌کردن موقعیت جغرافیایی، می‌توانند تمام فروشگاه‌های اطراف خود را ببینند و به آن فروشگاه مراجعه کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان واریز این مبلغ به همان کارتی که یارانه به آن واریز می‌شود وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: این طرح اختیاری است و هم‌وطنان به اختیار خود می‌توانند از یارانه استفاده کنند یا استفاده نکنند ضمن اینکه یارانه قطع نمی‌شود و فقط اعتبار آن اضافه می‌شود.

وی در مصاحبه‌ای با رادیو افزود: برای مراجعه به این فروشگاه‌ها نیاز به کارت خاصی نیست و با هر کارت‌بانکی امکان‌پذیر است؛ اما فقط سرپرست خانوار می‌تواند مراجعه کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ما یک کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را داریم که هم‌وطنان می‌توانند با آن تماس بگیرند. این سامانه، یک کد خرید دارد که برای کسانی است که به مغازه رفتند و کارتشان را به همراه نبردند و یا تلفن هوشمند ندارند و کد دوم هم یک کد اعتباری است که میزان اعتبار را مشخص می‌کند.

ایسنا

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها