افزایش 2700 واحدی شاخص بورس تهران

کد خبر: 1228546

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2718 واحد همراه شد.

 افزایش 2700 واحدی شاخص بورس تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با 13 صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 166 هزار و 945 واحد رسید.

شاخص هم وزن با افزایش 858 واحد به رقم 738 هزار و 864 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 964 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 426 هزار فقره معامله و به ارزش 6299 میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 13 صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 12 صدم درصد تقویت شدند. شاخص آزاد شناور 13 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس با 11 صدم درصد افزایش همراه شد. شاخص آزاد شناور 13 صدم درصد رشد کرد، بازار اول بورس 11 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس با 15 صدم درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و نفت بهران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه و پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران، شاخص کل امروز با یک واحد افزایش به 27 هزار و 816 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و 532 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 490 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 6.5 میلیارد سهام در قالب 285 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 932 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی مارون، مالی سپهر صادرات و ایرانول، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بهمن دیزل، آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در یک همکاری بین بازار بیمه و بورس، قرار است به زودی اوراق بیمه اتکایی از سوی شرکت‌های بیمه‌ای منتشر شود که به این ترتیب بخشی از ریسک بازار سرمایه به وسیله بازار بورس پوشش داده می‌شود.

یکی از ماموریت‌های بازار سرمایه تامین مالی برای پروژه‌هاست که شرکت‌ها می‌توانند با ابزارهای مختلف از جمله انتشار اوراق، چشم‌پوشی از حق تقدم سهام، عرضه اولیه و افزایش شناوری سهام می‌توانند اقدام به تامین مالی از بازار سرمایه کنند.

فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها