کاهش 11 هزار واحدی شاخص بورس تهران | نقشه معاملات امروز

کد خبر: 1229219

شاخص کل بورس اورارق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 11 هزار و 282 واحد نسبت به روز قبل همراه شد.

کاهش 11 هزار واحدی شاخص بورس تهران  | نقشه معاملات امروز

بورس اوراق بهادار تهران اولین روز هفته را با روند ریزشی شروع کرد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 11282 واحد معادل 0.52 درصد نسبت به روز معاملاتی قبل همراه شد و به رقم 2 میلیون و 162 هزار و 611 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با از دست دادن 3 هزار و 171 واحد به رقم 742 هزار و 963 واحد رسید. ارزش معاملات امروز بیش از 5 میلیون و 295 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار به بیش از 6 میلیون و 75 هزار میلیارد تومان رسید که ناشی از ارزش روز حدود 600 شرکت بورسی است.امروز بیش از 7 میلیارد و 640 میلیون اوراق و سهام در بورس خرید و فروش شد.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل خود 0.52 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.43 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 0.68 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.74 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس با 0.26 درصد کاهش همراه شد.

امروز نماد  چادرملو، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس تهران را داشته و نمادهای بانک ملت، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، گل‌گهر و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل با 179  واحد کاهش به رقم 27 هزار و 818 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 530 هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس 494 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 4.7 میلیارد سهام در قالب 619 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 896 میلیارد تومان داد و ستد کردند.امروز نماد ایرانول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای مالی سپهر صادرات، آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل، بهمن دیزل، انتخاب الکترونیک و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امسال قرار است شرکت‌های سهامی عام پروژه‌محور برای جمع‌آوری منابع از بازار سرمایه وارد بورس و فرابورس شوند و به این طریق پروژه‌های عمرانی در شرکت‌ها و  پروژه‌های استانی نیمه‌تمام از این محل به بهره‌برداری می‌رسند.سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌انداز و در یک فرآیند طولانی‌مدت حداقل دو تا سه ساله باشد که این سرمایه‌گذاری الزاماً‌ همراه با ریسک و نوسان است. سهم بازار سرمایه از تأمین مالی حدود 12 درصد است که باید به حداقل 20 درصد افزایش پیدا کند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها