پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان علی‌الحساب به گندمکاران

کد خبر: 1229615

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، صبح امروز از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان سراسر کشور خبر داد و گفت: با واریز این مقدار، تاکنون ۵۰ هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به گندمکاران پرداخت شد.

پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان علی‌الحساب به گندمکاران

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ؛ سید سعید راد با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان در بهار 1402 نسبت به بهار 1401، بیش از 28 درصد رشد داشته است، افزود: میزان خرید محصول راهبردی گندم از کشاورزان تاکنون به 4 میلیون و 773 هزار تُن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز خرید تضمینی گندم در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان، عملیات خرید هم اکنون در 28 استان کشور در جریان است، اظهار کرد: به ترتیب، استان‌های خوزستان با یک میلیون و 714 هزار تُن، فارس با 747 هزار تُن و گلستان با 490 هزار تُن، پیشتاز خرید این محصول در کشور هستند.

راد با بیان اینکه در سه استان چهارمحال ‌و بختیاری، کردستان و همدان نیز عملیات خرید گندم از هفته آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب فصل بهار، این امید می‌رود تا میزان گندم به مراتب بیشتری نسبت به سال گذشته در استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور خریداری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه، میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال جاری را حدود 83 هزار تُن، اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان دانه روغنی، در 24 استان کشور، خریداری شده است و به ترتیب استان‌های خوزستان، گلستان و مازندران با 31، 20 و 9 هزار تُن، بیشترین میزان این محصول را در کشور خریداری کرده‌اند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها