آخرین قیمت گوشت گوسفندی در بازار | گوشت ارزان می شود؟

کد خبر: 1231130

در بازار قیمت گردن گوسفندی پویا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۲۶۵،۰۰۰ تومان است این درحالی است که قیمت سیرابی گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۸۰،۰۰۰ تومان تعیین شده است.

 آخرین قیمت گوشت گوسفندی در بازار | گوشت ارزان می شود؟

در بازار قیمت گردن گوسفندی پویا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۲۶۵،۰۰۰ تومان است این درحالی است که قیمت سیرابی گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۸۰،۰۰۰ تومان تعیین شده است.

در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد.نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت دیجی سرگرمی اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

اقتصاد آنلاین نوشت: در بازار قیمت گردن گوسفندی پویا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۲۶۵،۰۰۰ تومان است این درحالی است که قیمت سیرابی گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۸۰،۰۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته‌بندی

نام محصول وزن قیمت / تومان

ران گوسفندی داخلی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۲۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی پویا پروتئین ۱ کیلوگرم ۲۶۵,۰۰۰

ران گوسفندی داخلی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۳۹۰,۰۰۰

ران گوسفندی داخلی مهیا پروتئین مقدار ۲ کیلوگرم ۷۸۰,۰۰۰

سیرابی گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۸۰,۰۰۰

پاچه گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۱۰۶,۰۰۰

سردست بدون گردن گوسفند داخلی مهیا پروتئین مقدار ۱ کیلوگرم ۳۹۰,۰۰۰

دلایل افت عرضه و تقاضا برای گوشت

از طرف دیگر در تابستان میزان جوجه ریزی برای مرغ گوشتی کاهش می یابد و این مساله ناشی از تاثیر گرمای هواست که منجر به افت وزنی مرغ می شود و به نسبت هزینه خوراک، مرغ ها گوشت نمی گیرند، به همین دلیل مرغداری ها کمتر جوجه ریزی می کنند و از طرف دیگر میزان مصرف گوشت در تابستان نسبت به سایر فصول کاهش پیدا می کند و همین مساله باعث می شود که عرضه و تقاضا تقریبا به حالت تعادل برسند.

همچنین با توجه به اینکه در فصل چرا میزان هزینه دامداران کاهش می یابد و از طرف دیگر زمان عرضه به بازار است قیمت گوشت در فصل گرما کاهش می یابد و باید توجه داشت که قیمت ها تابع میزان عرضه هم هستند زمانی که عرضه کاهش یابد قیمت آن هم رشد می کند و این موضوع به وضعیت مصرف هم بستگی دارد، زیرا زمانی که قیمت انواع گوشت بالا می رود به دلیل کاهش قدرت خرید مردم تقاضا هم افت می کند.

یکی از مشکلات تولید گوشت و مرغ در سال های اخیر تامین خوراک بوده است، اکنون تولیدکنندگان هر کیلوگرم کنجاله سویا را در بازار آزاد با نرخ ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان و ذرت را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کنند، در حالی که قیمت مصوب این نهاده‌ها برای کنجاله سویا ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان و ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان است، اما تولید کنندگان نهاده های طیور را در بازار آزاد با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب تهیه می‌کنند.

دلایل کاهش تولید مرغداری ها در ماه های گذشته

در چند وقت اخیر برخی از مرغداری ها اعلام کردند که از نژاد مرغ آرین برای تولید گوشت استفاده کرده اند و همین موضوع باعث افت تولید شده است، زیرا این نژاد سی سال در کشور استفاده نشده، در واقع  یکی از مشکلات تولید مرغ آرین در کشورمان آن بود که پتانسیل خانواده های موجود در لاین مشخص نبود به همین منظور در یک سال گذشته آزمایش های متعدد انجام شده تا این پتانسیل مشخص شد.  به همین دلیل نمی شود به یکباره به طور کامل در مرغداری‌ها پرورش داده شوند و این سومدیریت ها عاملی برای زیان مرغداری‌ها و حتی خسارت به مصرف کنندگان است.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران در همین رابطه به خبرگزاری موج گفت: اقدامات ژنتیکی روی مرغ آرین بین ۷ تا ۱۰ سال طول می کشد و اگر روند علمی اتفاق نیفتد مشکلات همچنان پابرجا می ماند، تصریح کرد: روی کاغذ حدود ۴۵ درصد جوجه کشور مرغ آرین است اما در واقعیت اینگونه نیست و البته می توان گفت حدود ۳۰ درصد از این جوجه ریزی مرغ آرین بیشتر به گوشت تبدیل نمی شود و همین اتفاقات باعث شده پس از افزایش نرخ مصوب گوشت مرغ همچنان بازار گوشت مرغ ملتهب است و قیمت ها بالاتر از نرخ مصوب است، به طوری که در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مرغ بالای 90 هزار تومان به فروش می رسد و قیمت گوشت قرمز هم بالاست.

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: با وجود اینکه اکنون کشور با مازاد تولید دام زنده و عرضه دام روبرو است، اما همچنان قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی بین ۳۳۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و لاشه گوساله بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به میزان افزایش واردات گوشت قرمز و مازاد دام زنده گوسفندی و گوساله در کشور، روند قیمت‌ها در بازار ثابت است، اما با توجه به نزدیکی ایام سعید قربان و با افزایش تقاضا ممکن است شاهد تغییراتی باشیم که مقطعی خواهد بود.

پوریان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تهران هر کیلوگرم لاشه گوسفندی را از دامداران ۳۵۳ هزار تومان خرید می‌کند، اما با قیمت کیلویی ۲۶۶ هزار تومان به شرکت‌های بسته‌بندی و قصابی‌ها می‌فروشد که این امر در حمایت از مصرف‌کنندگان است.

رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه دامداران و دامپروران با مشکل جدی کمبود نقدینگی برای دامپروری در نیمه دوم مردادماه امسال روبرو هستند، اظهار داشت: در صورتی که صادرات ۴۰۰ هزار راس دام مازاد انجام شود تولیدکنندگان می‌توانند با تامین نقدینگی تولید را ادامه بدهند.

به گفته وی، در اواخر سال ۱۴۰۱ قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۱۸۰ هزار تومان بود که از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت دام زنده به‌تدریج حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها