ثبات و آرامش بازار طلا / حباب سکه ۵.۵ میلیون تومان است

کد خبر: 1231789

کارشناس بازار طلا گفت: بازار طلا در هفته دوم تیرماه با ثبات و آرام بود و عرضه و تقاضا تعادل داشت که پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده ادامه داشته باشد.

ثبات و آرامش بازار طلا / حباب سکه ۵.۵ میلیون تومان است

«محمد کشتی آرای» در گفت‎‌وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار طلا در هفته جاری، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت برخلاف هفته‌های گذشته که تغییرات مختصر قیمت‌ها را شاهد بودیم، بازار هیچ نوسانی نداشت.

وی افزود: در بازارهای جهانی نیز بهای هر انس طلا در هفته گذشته تنها دو دلار نوسان داشت و با دو دلار کاهش هفتگی به ۱۹۱۷ دلار رسید.

این فعال بازار طلا گفت: با توجه به تغییرات جزئی نرخ ارز و انس جهانی طلا، در بازار داخلی نیز برخلاف آنکه پیش‌بینی می‌شد به دلیل عید غدیرخم و نزدیکی به ایام محرم تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش یابد و در نتیجه قیمت‌ها افزایش باشد، اما این طور نشد و ثبات و آرامش بر بازار حاکم بود.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم طی هفته گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت و سکه طرح جدید بدون تغییر قیمت ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

به گفته این فعال بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شده در هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته برابر ۲ میلوین و ۳۸۳ هزار تومان و هر مثقال طلاب آب شده برابر ۱۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بود.

وی درباره حباب سکه نیز توضیح داد: با توجه به اینکه عید غدیر را پیش رو داشتیم و انتظار می‌رفت با افزایش تقاضا، حباب سکه نیز افزایش یابد، اما این طور نشد و حباب سکه بدون تغییر برابر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند.

کشتی آرای گفت: در مجموع بازار طلا در هفته گذشته باثبات و آرام بود و تغییر قیمتی را شاهد نبودیم و عرضه و تقاضا تعادل داشت.

وی تاکید کرد: چنانچه هفته آینده رویدادی رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در همین سطح بماند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها