تصممی مهم دولت درباره افزایش ‌یارانه نقدی | شرط دولت برای افزایش یارانه اعتباری 5 دهک جامعه

کد خبر: 1234833

مردم خواستار افزایش یارانه نقدی به تناسب تورم سالانه شده‌اند، در این‌باره سیاست دولت حمایت از سبد معیشتی خانوارهای کم درآمد از طریق کالابرگ الکترونیکی است.

تصممی مهم دولت درباره افزایش ‌یارانه نقدی | شرط دولت برای افزایش یارانه اعتباری 5 دهک جامعه

پباید همواره و هر سال با توجه به تورم و گرانی در کشور، یارانه نقدی افزایش یابد و مانند دوره یارانه 45500 نباشد که سالیان سال ثابت ماند و اجناس و کالاها چندین درصد رشد کردند، ولی یارانه ثابت ماند و ارزشش هر سال کمتر می شد، باید توسط مجلس و دولت تدبیری اندیشیده شود که یارانه نقدی هر سال با توجه به تورم افزایش یابد‌.

در این زمینه علیرضا عسگریان، معاون رفاهی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، هم‌زمان با اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی گفت: سیاست دولت حمایت از سبد غذایی خانوارهای سه دهک کم درآمد به تعداد 29 میلیون نفر است که قیمت 11 قلم کالای این سبد معیشتی (شامل شیر، ماست،‌ پنیر، روغن،‌ شکر، قند، حبوبات،‌ ماکارونی،‌ مرغ،‌تخم مرغ و گوشت) به نرخ شهریور 1401 تامین شود و تورم حادث شده بر این سبد با با یارانه مازاد 80 هزار تومانی برای هر نفر جبران کند.

وی این را هم گفت: شرط برخورداری خانوراهای سه دهک کم درآمد از یارانه 80 هزار تومانی مازاد این است که حد اقل به میزان 50 درصد از این سبد را با منابع کالابرگ خود خرید کرده باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این نکته را هم گفت: درصدد بررسی امکانات هستیم که ظرف دو ماه آینده 2 دهک دیگر به طرح کالابرگ اضافه شوند و افراد مشمول کالابرگ الکترونیکی با اعتبار اضافی 80 هزار تومانی به 5 دهک افزایش پیدا کنند.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبنای قیمت کالاهای مورد نظر در سبد کالابرگ الکترونیکی بر مبنای شهریور 1401 است و دولت مصمم است تورم حاصل شده بر این 11 قلم کالا را برای سه دهک کم درآمد پوشش دهد. در حال حاضر هزینه خرید این 11 قلم برای هر نفر 807 هزار و 290 تومان است که مابه‌التفاوت آن 175 هزار تومان با قیمت شهریور 1401 محاسبه می‌شود زیرا قیمت این 11 قلم در آن زمان 607 هزار و 800 تومان بوده و تفاوت این دو رقم به صورت یارانه مازاد از طریق کالابرگ الکترونیک پرداخت می‌شود.

به گفته وی سیاست دولت جبران تورم حاصل شده بر سبد معیشت خانوار است تا برای هر فرد روزانه 2537 کالری انرژی تامین شود و دولت اصرار دارد این میزان کالری برای خانوارها تأمین شود و در کارگروهی که این اقلام تشکیل شده است وزارتخانه‌های جهاد، صمت،‌کشور، بهداشت و تعاون حضور دارند.

‌تا‌کنون هیچ تصمیمی از سوی دولتمردان برای افزایش یارانه نقدی اعلام نشده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها