گلایه وزیر اقتصاد از اعطای مجوزها خارج از درگاه ملی

کد خبر: 1237979

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی از وزارتخانه‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل هستند، اما در عمل بخشی از مجوزهای خارج از درگاه ملی صورت می‌گیرد در این زمینه وزارت صمت و جهاد کشاورزی نسبت به اهداف عقب هستند.

 گلایه وزیر اقتصاد از اعطای مجوزها خارج از درگاه ملی

احسان خاندوزی ظهر امروز در حاشیه نشست فعالان اقتصادی که با حضور تولید کنندگان و صنعتگران و فعالان اقتصادی و مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه اسلامشهر یکی از نقاط مهم تولید کشاورزی و صنعتی در جنوب غرب استان تهران است، بازدیدی از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی داشتیم که برخی از موانع کسب و کار مطرح و دستورات لازم جهت رفع آنها صادر شد.

وی افزود در نشست با فعالان و مدیران واحدهای اقتصادی و اصناف و صنایع منطقه مقرر شد برخی از عناوین و برندهای صنعتی خوشنام کشور در اسلامشهر که به دلیل بدهی‌ها و معوقات با مشکلاتی روبه‌رو بودند، به منظور اینکه چرخ فعالیت شرکت‌های معتبر دچار وقفه نشود به فعالیتشان ادامه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها در زمینه دسترسی به تسهیلات بانکی دچار مشکل بودند تأکید کرد: در بازدیدی سرزده از یکی از شعب بانکی و اداره مالیات شهرستان اسلامشهر برای برخی خدماتی که تولید کنندگان به آنها نیاز داشتند و هیچ مشکلی هم در مسیر اهداف کنترل تورم دولت ندارند، مانند صدور ضمانت‌نامه برای پیمانکاران و تولید کنندگان کوتاهی‌هایی صورت می‌گرفت که تذکرهایی به مسئولان مربوطه داده شد.

وی نارضایتی مردم در صدور پرداخت وام‌های خرد را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که شعب بانک‌های اسلامشهر با توجه به تعداد بسیار درخواست کنندگان با آن روبه‌رو بودند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: زمان طولانی رسیدگی به برخی پرونده‌های مالیاتی مشکل دیگری بود که به دلیل تعداد کم پرسنل نیروی انسانی این مشکل در ادارات مالیاتی و دارایی شهرستان‌ها مبتلا به است و امیدواریم بتوانیم مجوز لازم را برای افزایش پرسنل امور مالیاتی و سرعت خدمات بیشتر از سازمان اداری استخدامی کسب کنیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه سال‌هاست مجوز لازم در این زمینه صادر نشده افزود: با توجه به روش‌های هوشمند شناسایی فرارهای مالیاتی، پرونده‌های ما نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و امیدواریم بتوانیم این مانع را هم از پیش پای فعالان اقتصادی برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کار جزو موضوعات بی‌اغماض و بدون هیچ‌گونه ملاحظه در دولت است، بیان کرد: متاسفانه برخی از وزارتخانه‌ها علی رغم اینکه مجوزها را رسماً اعلام کرده‌اند و حتی به درگاه ملی مجوزها هم متصل هستند، اما در عمل بخشی از مجوزهای آن‌ها بیرون از درگاه ملی مجوزها صورت می‌گیرد.

 

خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت جهاد کشاورزی علی رغم اینکه تا چند ماه گذشته وضعیت مناسبی داشتند به دلیل تغییراتی که در مدیریت وزارتخانه‌ها رخ داده نسبت به اهداف عقب هستند و تذکر لازم را به دستگاه‌ها داده‌ایم و امیدواریم این دو دستگاه و همچنین وزارت کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، شهرداری تهران، شهرداریی‌های کشور و نهادهای صادر کننده مجوزهایی که ذیل نظام حقوقی و قضایی کشور کار می‌کنند هم صد درصد به این درگاه ملی متصل شوند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها