تغییر شرایط برای دادن وام بازنشستگان | کدام بازنشستگان نمی توانند وام ۲۰ میلیونی را دریافت کنند؟

کد خبر: 1238703

در این دوره، شرط داشتن دو فرزند تحت تکفل را برداشته‌اند اما شرط جدیدِ سقف حقوق اضافه شده است؛ به بازنشسته‌ای که بیش از ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد، وام تعلق نمی‌گیرد.

تغییر شرایط برای دادن وام بازنشستگان | کدام بازنشستگان نمی توانند وام ۲۰ میلیونی را دریافت کنند؟

در این دوره، شرط داشتن دو فرزند تحت تکفل را برداشته‌اند اما شرط جدیدِ سقف حقوق اضافه شده است؛ به بازنشسته‌ای که بیش از ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد، وام تعلق نمی‌گیرد.

 یک بازنشسته از شرایط دریافت وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان کارگری انتقاد کرد.

ثبت نام دور دوم وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان کارگری از ۲۱ مردادماه آغاز شده است؛ شرایط دریافت وام با دوره قبل کمی تفاوت دارد؛ سیداحمد حسینی (بازنشسته کارگری اهواز) در تماس با ایلنا، در این رابطه می‌گوید: به نظر می‌رسد همیشه به دنبال سنگ‌اندازی مقابل پای بازنشستگان هستند.

او می‌گوید: در این دوره، شرط داشتن دو فرزند تحت تکفل را برداشته‌اند اما شرط جدیدِ سقف حقوق اضافه شده است؛ به بازنشسته‌ای که بیش از ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد، وام تعلق نمی‌گیرد!

به گفته حسینی، پانزده میلیون، نصف خط فقر و به اندازه‌ی اجاره خانه است؛ آیا بازنشسته‌ای که ۱۵ میلیون حقوق ماهانه دارد، ثروتمند و بی‌نیاز است؟

این بازنشسته می گوید: من ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی تخصصی دارم و بیشتر از حداقل‌بگیران حق بیمه به سازمان پرداخته‌ام؛ عدالت اقتضا می‌کند در زمان بازنشستگی به نسبت پرداخت بیشتری که داشته‌ام، بیشتر از مزایا و امکانات رفاهی بهره‌مند شوم نه اینکه بگویند وام هم به شما تعلق نمی‌گیرد!/ایلنا

 ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از امروز به‌مدت یک هفته آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از امروز (۲۱ مردادماه) به‌مدت یک هفته تا روز جمعه ۲۷ مرداد صورت می‌گیرد و در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال می‌شود. مطابق با اعلام سازمان تأمین اجتماعی در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایطی که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت می‌شود.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند.

همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گیرند.

برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایطی همچون دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشند.

 ثبت‌نام غیرحضوری «وام ۲۰ میلیونی» بازنشستگان

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز شنبه (۲۱ مردادماه)  به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز شنبه (۲۱ مردادماه) در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، از روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد لغایت روز جمعه ۲۷ مرداد خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نیست. متقاضیان می‌توانند در این فاصله با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان به نشانی es.tamin.ir در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، بر اساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها