خبر مهم برای متقاضیان مسکن ارزان دولتی | افزایش قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن | چه کسانی از پروژه مسکن ملی حذف می شوند؟

کد خبر: 1240410

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: در ابتدا قیمت تمام شده ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد که براساس تعدیل‌ها و نوسانات، قیمت تغییر کرد و مدلی برای قیمت‌گذاری تعیین شده که تا ١٠ روز دیگر ابلاغ می‌شود

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ارزان دولتی | افزایش قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن | چه کسانی از پروژه مسکن ملی حذف می شوند؟

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری امروز با اینکه هم از منظر تکلیف‌ها و هم از منظر تحقق خواسته‌های مردم در شرایط جنگ اقتصادی می‌طلبد که اقداماتی در راستای اجرای برنامه‌ها به اجرا برسد، اظهار داشت: در طول مدت زمان فعالیت دولت تلاش کردیم به وعده‌های باقیمانده از سال‌های گذشته پاسخ دهیم و مهم این است که نگاه اعتماد و رضایت مردم به دولت ترمیم شود چراکه اعتماد مردم بالاترین سرمایه دولتها است.

وی ادامه داد: تعهداتی از ١٠ سال گذشته باقی مانده و فارغ از نگاه‌های جریانی اجرای این تعهدات از تکالیف دولت محسوب می‌شود و باید سکونتگاه مردم را تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ٢٠ هزار واحد مسکن مهر و نهضت ملی در هفته دولتی به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در بحث خدمات شهری و روبنایی اولویت با سا بخش آموزشی درمانی و فرهنگی است. کسری فضاهای آموزشی در شهرهای جدید یکی از دغدغه‌ها بود چراکه دانش‌آموزان برای تحصیل باید به کلانشهرهای مادر ورود در رفت و آمد باشند. ساخت محیط‌های فرهنگی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد و هویت بخشی به شهرهای جدید در دستور کار ما قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه در کنار ساخت سکونتگاه‌ها یه کیفیت زندگی مردم در این محدوده‌ها توجه داریم، ادامه داد:  بعضا در برخی از شهرهای جدید مردم برای دسترسی به نانوایی باید مسافت طولانی را طی می‌کردند که رفع این مشکلات در دستور کار ما است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تعهد این شرکت برای ساخت نهضت ملی مسکن ۶٠٠ هزار واحد مسکونی بود، گفت: ساخت نهضت ملی مسکن و تعهدات شرکت عمران شهرهای جدید بر دو پایه تعداد متقاضی واجد شرایط و آورده متقاضی استوار است. برای ۶٠٠ هزار مسکن ظرفیت این شرکت ، بالغ بر ٣٠٠ هزار متقاضی داشتیم که از این تعداد ١٧٧ هزار نفر واجد شرایط بودند و در نهایت ٢٠٠ هزار واحد برای اجرا در نظر گرفته شد که در حال ١٢٠ هزار واحد فعال شدند و در مابقی پروژه‌ها در حال تامین اراضی هستیم.

جعفری گفت:  در ۶ شهر جدید پرند، صدرا، گلبهار، بهارستان، فولاد شهر و سهند در خواست مازاد اراضی داشتیم و حجم تقاضا از اراضی موجود بیشتر بود و بیشترین تقاضا در استان تهران بوده است. تامین بالغ بر ٧ هزار هکتار از اراضی مورد نیاز در دستور کار شورای عالی شهرسازی است و ١٠ هزار هکتار زمین تامین شده است.

وی درباره قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن تاکید کرد: در ابتدا قیمت تمام شده ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع در نظر گرفته شد که براساس تعدیل‌ها و نوسانات، قیمت تغییر کرد و مدلی برای قیمت‌گذاری تعیین شده که تا ١٠ روز دیگر ابلاغ می‌شود که براساس آن قیمت‌گذاری در سه دسته ساختمان‌های ٣ طبقه و کمتر ، ٣ طبقه تا ۶ طبقه و بلای ۶ طبقه و در دو مرحله سفت‌کاری و نازک کاری در نظر گرفته شده‌است که حدود ٧.۵ تا ٨ میلیون تومان در هر متر مربع در نظر گرفته شده با احتساب قیمت‌های آماده سازی و محوطه سازی این قیمت به حدود ١٠ میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

جعفری در پاسخ به سوال ایلنا درباره شناسایی خانه‌های خالی در شهرهای جدید اظهار داشت: موضوع خانه‌های خالی در برخی از شهرهای جدید به ویژه مساکن مهر بسیار زیاد است چراکه عمده این خانه‌های خالی از سوی برخی از دلالان و افراد سودجو برای سرمایه‌گذاری خریداری شده‌است و در بین شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد بیشترین واحد‌های خالی را دارند که شناسایی این واحد را در دستور کار قرار دادیم و از ظرفیت قانونی برای اجرای مالیات بر خانه‌های خالی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: با شناسایی واحد‌های خالی و برخورد با مشاوران املاک غیر مجاز فعال در این شهرها شاهد نزولی شدن قیمت‌ مسکن بودیم به طوریکه در شهر جدید پردیس قیمت‌ها در هر واحد تا ٨٠٠ میلیون تومان کاهش داشت و باید قیمت‌ها به کمتر از ٢ میلیارد تومان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره اینکه آیا افرادی که تا هنوز نسبت به پرداخت آورده اولیه نهضت ملی مسکن اقدام نکرده‌اند، حذف می‌شوند ، گفت: متقاضیانی آورده اولیه را پرداخت نکرده‌اند از سامانه حذف نمی‌شوند اما از پروژه حذف خواهند شد و به پروژه‌ای با پیشرفت فیزیکی کمتر منتقل می‌شوند و اگر در این مرحله هم آورده اولیه را واریز نکنند، به پروژه دیگری منتقل می‌شوند و در نهایت با سه بار حذف از پروژه از سامانه حذف خواهند شد.

وی از افتتاح متروی پرند تا مهر ماه خبر داد و گفت: در هفته دولت جشن پایان پروژه مسکن مهر در شهر جدید پرند را برگزار می‌کنیم و تست گرم متروی پرند هم در هفته دولت انجام می‌شود و این مترو در مهر ماه به بهره‌برداری عمومی می‌رسد.

جعفری افزود: همچنین بازنگری پروژه متروی پردیس در دستور کار است و نوع سیستم ریلی و مسیر دسترسی و نحوه مشارکت ساخت آن برای بازنگری در دستور کار قرار دارد و با بازنگری‌ها، علمیات اجرایی این پروژه هم از سال آینده آغاز خواهد شد .

ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها